Pasagerii care vor călători pe rutele Bucureşti – Constanţa şi Bucureşti – Buzău cu cele mai nou modernizate vagoane ale CFR Călători au posibilitatea, începând de luni, 16 mai, să se conecteze gratuit la internet prin Wi-Fi, într-un proiect-pilot iniţiat de operatorul de telefonie Orange.
„Vorbim despre un proiect pilot, care a fost o propunere a unui operator naţional de telefonie şi pe care am acceptat-o. Urmează ca, după anumite teste care au început de astăzi, să ne gândim să introducem acest serviciu şi pe celelalte trenuri InterRegio. Motivul pentru care au fost alese aceste două rute a fost sezonul estival care urmează să înceapă şi ne gândim la oferirea unor facilităţi în plus călătorilor noştri care folosesc trenul ca mijloc de transport în deplasările lor către mare. De asemenea, pe aceste rute circulă cele mai noi vagoane modernizate care au intrat în parcul nostru şi care au fost dotate cu ajutorul acelui operator cu astfel de instalaţii”, a declarat, luni, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes.
Potrivit acestuia, în funcţie de rezultatul testelor şi de solicitări, dar şi de disponibilitatea călătorilor de a completa un mini-chestionar înainte de a se loga la Orange Wi-Fi, serviciul s-ar mai putea introduce şi în trenurile care circulă pe alte rute, cum ar fi: Braşov, Craiova, Timişoara, Cluj, Iaşi.
„După trei luni, cât durează testele, se vor lua deciziile eventuale de introducere a acestui serviciu. Proiectul pilot durează trei luni, se termină după terminarea sezonului estival şi, atunci, putem trage linie şi ne putem gândi la dezvoltarea acestei afaceri care, bineînţeles, are şi nişte costuri”, a precizat Szentes.
Pe toată durata acestui proiect-pilot, CFR Călători nu va plăti nimic în schimbul acestui serviciu.
Șeful CFR Călători şi-a arătat disponibilitatea să discute şi cu alţi operatori de telefonie posibilitatea acordării acestui serviciu, Orange neavând exclusivitate.
„Pentru acest proiect — pilot rămân deocamdată aceste două rute. Dacă mai vine vreun operator care să ne ofere aceste facilităţi, noi suntem deschişi pentru alte trenuri. Nu avem exclusivitate cu Orange”, a subliniat el.
În ceea ce priveşte vagoanele care circulă pe cele două rute, Iosif Szentes a spus că acestea sunt modernizate.
„Toate vagoanele sunt din seria 276 varianta a II-a modernizate, care ne-au intrat în parc. După primele cinci vagoane, am mai încheiat un contract de 10 vagoane. Șapte vor fi livrate până la începutul lunii iulie şi, în funcţie de posibilităţi şi de timpul avut la dispoziţie, am mai putea să încheiem încă un contract, aşa cum am preconizat iniţial, de până la 30 de vagoane. Deci, să avem încă un contract mare de încă 15 vagoane. Încercăm deja pentru noul lot să ne gândim şi la vagoane de clasa 1„, a adăugat el.
Soluţia tehnică prin care se oferă Wi-Fi gratuit în cele patru trenuri are la bază Orange Business WI-FI şi acces de mare viteză pentru sute de dispozitive conectate simultan. Indiferent de reţeaua de telefonie mobilă utilizată, pasagerii au acces gratuit la internet pe toată durata călătoriei, după ce, în prealabil, vor completa un scurt chestionar.
Serviciul este disponibil pe rutele Bucureşti Nord — Constanţa şi retur şi Bucureşti Nord — Buzău şi retur. Trenurile au o compunere standard de câte 5 vagoane modernizate: un vagon clasa 1, patru vagoane clasa a 2-a, iar fiecare dintre acestea va avea semnal Wi-Fi.
Într-un comunicat remis luni, Orange anunţă că, până pe 15 septembrie, călătorii se vor bucura de Wi-Fi gratuit în vagoanele semnalizate cu ‘Orange Wi-Fi Zone’, având acces de mare viteză la conţinutul preferat, fără a fi condiţionaţi de reţeaua de telefonie mobilă pe care o utilizează.
„Divertismentul este garantat pentru întreaga familie, pentru că traficul este verificat din punct de vedere al conţinutului, astfel încât să fie sigur inclusiv pentru cei mici, dar şi pentru a preveni riscurile care pot afecta dispozitivele utilizatorilor. (…) Astfel, Orange completează portofoliul de proiecte prin care oferă conectivitate în mişcare. În 2015, Orange a implementat un proiect prin care le pune la dispoziţie călătorilor Companiei de Transport Public Cluj-Napoca Wi-Fi gratuit, fie că sunt sau nu clienţi Orange, iar între timp serviciul a fost extins şi în alte oraşe din ţară, precum Timişoara şi Caransebeş”, spune compania.
În ceea ce priveşte chestionarul ce trebuie completat de călători înainte de logare, Orange precizează că, astfel, se obţin informaţii referitoare la călătorie, la trenurile de pe traseu, dar şi la satisfacţia clienţilor”.
„Prin Orange Business Wi-Fi în mişcare demonstrăm că soluţiile Wi-Fi de calitate nu trebuie neapărat să fie legate de un punct fix. Credem în serviciile de transport inteligente, iar accesul instant la informaţii şi distracţie pentru utilizatori reprezintă o componentă esenţială a acestora. Mai mult, pasagerii au ocazia de a participa la îmbunătăţirea serviciilor oferite de CFR Călători prin completarea unui scurt chestionar în momentul conectării. În acest mod, se obţin date în timp real referitoare la călătorie, informaţii legate de trenurile de pe traseu, cât şi date privind satisfacţia clienţilor‘, a declarat Cristian Paţachia, Development & Innovation Manager, Orange România. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)