Eu și soțul meu ne-am gândit să ne mutăm în afara Londrei pentru câțiva ani, când am găsit în sfârșit casa de țară perfectă în 2021. Am vrut să o luăm și ne-am aflat în poziția fericită de a nu trebui să vindem pentru a finanța achiziția. Cu toate acestea, am suportat o taxă de timbru considerabilă pentru achiziționarea unei a doua locuințe. Putem revendica rata suplimentară dacă ne vindem apartamentul din Londra în termen de trei ani de la finalizare? Dacă da, ne puteți sugera măsurile pe care le putem lua pentru a accelera vânzarea apartamentului din Londra?
Adam Fletcher, asociat la firma de avocatură Farrer & Co
Adam Fletcher, asociat la firma de avocatură Farrer & Co, spune că dacă dețineți sau aveți un interes în proprietăți rezidențiale oriunde în lume, achiziționarea unei proprietăți rezidențiale suplimentare va declanșa o suprataxă a taxei de timbru (SDLT) de 3% în Anglia și Irlanda de Nord. (În Scoția și Țara Galilor se aplică tarife mai mari.) Această suprataxă se aplică indiferent dacă proprietatea suplimentară este locuită sau închiriată.
Ar trebui să puteți recupera SDLT suplimentar plătit atunci când vă vindeți apartamentul din Londra, cu condiția ca aceasta să fie o vânzare a reședinței dumneavoastră principale anterioare. După cum ați subliniat pe bună dreptate, aveți la dispoziție doar trei ani pentru a finaliza vânzarea reședinței principale anterioare pentru a solicita rambursarea, așa că va trebui să vă mutați rapid.
Mai întâi, numiți-vă echipa profesionistă într-un stadiu incipient. Atunci când vă selectați consilierii juridici, este esențial să vă asigurați că aceștia au capacitatea de a executa tranzacția cu promptitudine și expertiza tehnică pentru a se ocupa de proprietatea dumneavoastră particulară. Numirea avocaților înainte de a avea un cumpărător vă pune în cea mai bună poziție pentru a progresa cu o vânzare cât mai repede posibil.
Cereți echipei dvs. juridice să pregătească un pachet de vânzări cu documentele legale necesare (inclusiv documente de titlu și percheziții de proprietate) înainte de orice ofertă. Unele autorități locale pot dura săptămâni pentru a furniza rezultatele căutării și este posibil să fie nevoie să obțineți o asigurare de despăgubire pentru a acoperi orice informații restante, astfel încât cu cât începeți mai devreme cu aceasta, cu atât mai bine.
Puteți asista în acest proces adunând copii ale documentelor cheie, cum ar fi orice garanții sau certificate de finalizare a clădirii și oferindu-le avocaților dvs. de la început. Acest lucru vă va permite să răspundeți la întrebările unui cumpărător eficient și să economisiți timp în timpul procesului de vânzare.
Pentru a ajuta la găsirea rapidă a unui cumpărător, asigurați-vă că proprietatea dvs. are un preț adecvat. Încercați să obțineți mai multe evaluări înainte de comercializarea proprietății pentru a vă asigura că prețul este corect și realist pentru piață. Dacă nu a fost redecorat în ultimii doi ani, merită să-l înfrumusețați pentru a vă asigura că prezentarea sa este în concordanță cu prețul cerut. Micile schimbări estetice pot juca un rol important în atragerea cumpărătorilor.
Găsirea unui agent imobiliar dinamic poate adăuga, de asemenea, un avantaj imens. Un agent bun va stabili dacă un potențial cumpărător este serios, va ajuta la promovarea tranzacției și va stabili legătura eficientă cu alți profesioniști. Obțineți recomandări de la prieteni, familie sau avocați pentru a vă asigura că alegeți agentul potrivit.
Odată ce ați finalizat vânzarea proprietății dvs. din Londra, rețineți că trebuie să solicitați rambursarea SDLT în termen de 12 luni de la finalizarea vânzării – veți avea nevoie de numărul unic de referință al tranzacției din formularul SDLT pe care l-ați trimis la achiziționarea proprietății din țară pentru să facă asta.
De ce transportatorul meu a refuzat să ia măsuri pentru achiziția apartamentului meu?
Mi-a fost acceptată oferta într-un apartament din Londra într-o clădire mare și simt că primesc o afacere bună. Cu toate acestea, transportatorul meu nu va acționa în locul meu pentru această achiziție. Aparent, cerințele furnizorului meu de credite ipotecare sunt prea complicate când vine vorba de blocuri de peste 11 metri sau cinci etaje, din cauza regulilor Building Safety Act 2022 privind costurile de placare. Ce este atât de complicat la un apartament cu opt etaje?
Martin Whitehorn, avocat la Julie West solicitors
Martin Whitehorn, avocat la Julie West solicitors, spune că după incendiul din 2017 de la Grenfell Tower din Londra, guvernul a introdus Building Safety Act 2022, astfel încât locatarii calificați din Anglia nu mai puteau fi taxați să îndepărteze placarea nesigură a clădirilor înalte. În timp ce acest lucru i-a determinat pe unii creditori ipotecari să înceapă din nou să împrumute pe apartamente înalte, a venit cu verificări suplimentare pentru avocați, ceea ce i-a împiedicat pe unii oameni să efectueze această activitate. Cu toate acestea, nu toți transportatorii resping această muncă suplimentară.
La achiziționarea unui apartament precum al dvs., un transportator ar trebui să examineze anumite documente cheie, cum ar fi certificatul de proprietar și certificatul de locatar. Certificatul de proprietar informează locatarii dacă beneficiază de protecțiile prevăzute de lege. Certificatul de locatar oferă vânzătorilor dovada că se califică pentru noile protecții, deoarece nu toți locatarii din grădini se califică.
Pentru a se califica, un chiriaș trebuie fie să poată dovedi că apartamentul său înalt a fost casa lor principală la 14 februarie 2022, fie că deținea cel mult trei locuințe din Regatul Unit, inclusiv apartamentul înalt în 14 februarie 2022 sau, în cele din urmă , că au cumpărat apartamentul de la o persoană care a îndeplinit unul dintre cele două criterii anterioare.
În linii mari, proprietarii trebuie să plătească pentru toate defectele de securitate la incendiu ale unui bloc înalt dacă au construit (sau sunt legați de constructorul) un bloc înalt defect sau dacă valoarea netă a „grupului de proprietari” de companii depășește 2 milioane de lire sterline per clădire. .
În unele cazuri, proprietarii pot transfera locatarilor costurile cu defectele de siguranță la incendiu care nu sunt de acoperire la incendiu în taxa de serviciu, dar numai până la o sumă plafonată în funcție de valoarea proprietății. Ai spus că simți că primești o afacere bună, dar este important să înțelegeți aceste contribuții plafonate și să le luați în considerare.
În Londra, dacă valoarea proprietății relevante este mai mică de 325.000 GBP (175.000 GBP în afara Londrei), atunci suma dvs. plafonată este zero. Peste această valoare, contribuția plafonată este de 15.000 de lire sterline în Londra (10.000 de lire sterline în afara Londrei), cu excepția cazului în care valoarea proprietății depășește 1 milion de lire sterline, caz în care suma plafonată este de 50.000 de lire sterline. Dacă valoarea proprietății este de peste 2 milioane de lire sterline, contribuția este de 100.000 de lire sterline.
Legea include, de asemenea, un pachet solid de măsuri menite să se asigure că cei responsabili remediază în cele din urmă clădirile la care au contribuit la a le face periculoase și că locatarii sunt ferm protejați de costurile inechitabile ale remedierii cu care s-au confruntat anterior.
Opiniile din această coloană sunt destinate doar în scopuri de informare generală și nu trebuie folosite ca un substitut pentru sfatul profesional. Financial Times Ltd și autorii nu sunt responsabili pentru niciun rezultat direct sau indirect care decurge din orice încredere acordată răspunsurilor, inclusiv orice pierdere, și exclud răspunderea în toată măsura.
Sursa – www.ft.com