Radu Berceanu, Ministrul Transporturilor, a anunțat pe 11 mai că România va onora datoriile către Bechtel, dar nu va putea finanța noi lucrări pe autostrada Transilvania
„Nu dispunem de fonduri pentru alte proiecte. Mi-ar plăcea să continuăm lucrările în diverse zone, nu doar în județul Cluj, însă trebuie să ne adaptăm la resursele disponibile”, a declarat Radu Berceanu după o întâlnire cu oficialități locale la Cluj.
Ministrul a subliniat că prioritatea sa este achitarea datoriilor curente către Bechtel, având în vedere că întârzierile pot genera penalizări financiare.
Berceanu a menționat că aceste datorii ar putea fi stinse în aproximativ două săptămâni, dacă se rezolvă „o anumită problemă”.
Hello! How can I assist you today?
Pe 23 aprilie, compania Bechtel anunța continuarea lucrărilor pe tronsonul Câmpia Turzii-Turda cu un efectiv redus de 710 angajați din totalul de 1.900. Ceilalți 1.200 vor fi disponibilizați.
În contextul unei finanțări adecvate, Sgârcitu a afirmat că există posibilitatea ca Bechtel să activeze simultan pe trei șantiere anul acesta: între Câmpia Turzii și Turda, secțiunea Gilău-Nădășelu și continuarea lucrărilor din Bihor pentru secțiunea 3C.
Compania americană a început disponibilizarea angajaților încă din data de 22 aprilie și inițial planificase concedierea tuturor celor peste 1.900 de muncitori din România. După discuții cu premierul Emil Boc, numărul acestora a fost redus la aproximativ 700.
La întâlnirea recent desfășurată între ministru și reprezentanții județului au participat Alin Tişe – președintele Consiliului Județean Cluj și Ion Pantelimon – director al Regiei de Drumuri și Poduri Cluj.