Școlile corecționale nu sunt o soluție, iar religia poate fi o materie la examenul de bacalaureat, potrivit ministrului român al educației, Ligia Deca. La cele două concluzii s-a ajuns la capătul unei serii de dezbateri în cadrul Comisiei de învățământ a Camerei Deputaților, la care au participat reprezentanți ai cultelor religioase, profesori și inspectori școlari.
„În această după-amiază, am discutat măsuri practice și pragmatice pentru combaterea violenței în școli. S-a convenit, inclusiv aici, că exmatricularea fără drept de reînscriere sau așa-numitele școli corecționale nu sunt soluții care să abordeze cauzele profunde ale problemelor. Am discutat despre alte tipuri de soluții care ar putea ajuta, inclusiv echipe multidisciplinare, măsuri concrete, cum ar fi săli de reflecție, asistență, consiliere psihologică și lucrul cu familiile”, a declarat Ligia Deca, citată de Digi24.
Ea a mai precizat că, potrivit asociației psihologilor din România, măsurile extreme, implementate în alte părți, nu au dat rezultatele dorite.
La consultările de la Ministerul Educației au fost prezenți, de asemenea, reprezentanți ai cultelor religioase din România.
„Religia poate fi o disciplină la examenul de bacalaureat. Ceea ce am ridicat noi sunt chestiuni tehnice – ce tip de probă ar putea include această disciplină, dacă este o probă suplimentară, dacă trebuie eliminată o altă probă. Deci trebuie să discutăm detaliile tehnice pentru a vedea în ce măsură această sugestie a reprezentanților cultelor religioase poate fi introdusă în lege”, a spus ministrul.
La începutul lunii trecute, Biserica Ortodoxă Română și alte organizații religioase au susținut că elevilor de liceu ar trebui să li se permită să susțină un examen de bacalaureat la religie. De asemenea, ei au susținut că conceptul de „diversitate” ar trebui să fie lăsat în afara oricărei legi referitoare la educație.
Oficialul guvernamental pare să fi cedat în fața cererilor Bisericii. Potrivit ministrului educației Deca, „nu există niciun paragraf care să se refere la diversitatea de gen, dar există o definiție a diversității în educație care vorbește despre promovarea atitudinilor tolerante și valorificarea diversității copiilor. (…) În România, avem diversitate culturală, lingvistică, etnică, religioasă și este normal ca fiecare copil să fie valorizat pentru identitatea sa. Nu este normal, de exemplu, să considerăm un copil stângaci inferior unui copil dreptaci sau un copil din mediul rural inferior unui copil din mediul urban. Sunt convins că școlile din România trebuie să se concentreze pe acest caracter divers, pe individualitatea fiecărui copil.”
De asemenea, ministrul a precizat că profesorii agresivi nu vor mai avea voie să aibă contact cu elevii și vor fi relegate la sarcini administrative până la o decizie a instanței.
Sursa – www.romania-insider.com