Noul director executiv al Toyota a promis să accelereze promovarea vehiculelor electrice în China, în timp ce a prognozat o creștere cu 10% a profitului operațional anual la ¥ 3tn (22 miliarde de dolari), cel mai mare pentru o companie japoneză.
Cel mai mare producător de automobile din lume a semnalat că va reveni la ofensivă, în timp ce își propune să vândă un număr record de vehicule în acest an, pe fondul unei reduceri a crizei de cipuri.
Koji Sato, care a preluat șefia Toyota la începutul acestei luni, are sarcina de a-și menține poziția de lider într-o industrie care se îndreaptă rapid spre vehiculele electrice și de a naviga prin riscurile geopolitice reprezentate de disputa dintre SUA și China.
Pentru anul fiscal până în martie 2024, grupul, care deține și mărcile Daihatsu și Isuzu, ar urma să vândă un număr record de 11,4 milioane de unități, față de 10,6 milioane în anul precedent, a declarat miercuri.
Toyota, inclusiv marca sa de lux Lexus, a declarat că vânzările anuale globale de vehicule cu baterii vor crește probabil de la 38.000 de unități anul trecut la 202.000 de unități, pe măsură ce abordează ofertele sale mai puține în comparație cu rivalii.
În timpul celor trei luni până la sfârșitul lunii martie, profitul operațional al companiei a crescut cu 35% față de anul precedent la 626,9 miliarde de yeni, în timp ce veniturile au crescut cu 19% la 9,7 miliarde de yeni.
Acțiunile producătorului japonez de automobile au crescut miercuri cu până la 2,5% după ce a dezvăluit un plan de răscumpărare a acțiunilor în valoare de până la 150 miliarde de yeni.
La o conferință de presă, Yoichi Miyazaki, directorul financiar al Toyota, a declarat că firma este acum pregătită să producă un număr record de vehicule în acest an, ca urmare a diferitelor măsuri pe care le-a luat pentru a rezolva problema lipsei de componente semiconductoare.
„Cu aproximativ un an în urmă, nu aveam nicio vizibilitate cu privire la ce cipuri vor lipsi la ce moment”, a declarat Miyazaki.
„Eforturile noastre nu sunt complete, dar capacitatea noastră de a gestiona aprovizionarea cu cipuri s-a îmbunătățit semnificativ”, a adăugat el.
În același timp, oficialii au recunoscut, de asemenea, provocările cu care se confruntă Toyota în China, cea mai mare piață auto din lume.
În ultimele luni, constructorii japonezi de automobile au înregistrat cel mai puternic declin al vânzărilor în China dintre mărcile străine, din cauza lansării lente a vehiculelor cu baterii. Vânzările de vehicule proprii ale Toyota 2022 în China, unde deține o cotă de piață de aproximativ 9%, au scăzut pentru prima dată în ultimul deceniu.
„Trecerea la vehiculele electrice cu baterii (BEV) în China este rapidă, așa că vom lansa agresiv BEV-urile”, a declarat Sato. „În același timp, este adevărat că există o cerere constantă și pentru vehiculele hibride … așa că vom lucra pe ambele fronturi”.
Christopher Richter, analistul CLSA, a declarat că indicațiile Toyota, care au fost în conformitate cu așteptările pieței, păreau conservatoare, dar totuși reprezentau un început bun pentru Sato.
„Performanța superioară a acestor cifre îi va întări și mai mult mâna”, a adăugat Richter. „M-am bucurat, de asemenea, să văd că directorii au fost impresionați de ceea ce au văzut la Salonul Auto de la Shanghai și au o apreciere mai acută a concurenței. Au nevoie de ea”.
Separat, miercuri, trei administratori europeni de active au declarat că au depus o propunere de acționari care solicită o mai bună dezvăluire a eforturilor de lobby legate de climă ale Toyota.
În ultimii ani, Toyota a fost vizată de AkademikerPension, un fond danez în valoare de 20 de miliarde de dolari, și de alte fonduri europene pentru opoziția sa de a merge „all in” pe vehiculele electrice.
Producătorul hibridului Prius a susținut de mult timp că o trecere dramatică la vehiculele electrice ar putea duce la poluarea mediului dacă energia provine din combustibili fosili, hibrizii oferind o soluție mai ecologică pentru perioada de tranziție. Consiliul său de administrație a sfătuit acționarii să voteze împotriva propunerii acționarilor.
Unde se întâlnesc schimbările climatice cu afacerile, piețele și politica.
Sursa – www.ft.com