Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 4 anunţă că, începând din data de 1 iulie, Telefonul Copilului s-a modificat, acesta fiind 0800.030.444 (apel gratuit în toate reţelele fixe şi mobile).
Serviciul telefonic intitulat Telefonul Copilului se adresează tuturor locuitorilor Sectorului 4 din Capitală care cunosc copii aflaţi în situaţii dificile: copii abuzaţi, neglijaţi, exploataţi. Aceştia pot suna la orice oră, inclusiv în perioada sărbătorilor legale, să sesizeze situaţia urgentă în care se află copilul şi coordonatele acestuia, pentru ca inspectorii serviciului să poată interveni în cel mai scurt timp.
De asemenea, inspectorii care asigură serviciul non-stop, specialişti cu experienţă în protecţia copilului – asistenţi sociali şi psihologi, vor oferi consiliere în vederea asigurării unei cât mai eficiente depăşiri a situaţiei de criză în care se află copilul şi familia acestuia.
Specialiştii serviciului colaborează în soluţionarea cazurilor cu Poliţia Sectorului 4, cu ambulanţa, spitalele pentru copiii din Capitală şi centrele de primire în regim de urgenţă.
Echipa mobilă de inspectori acţionează şi la apeluri anonime, cu condiţia ca sesizarea să conţină coordonate şi date pertinente: tipul abuzului, situaţia copilului, locaţia exactă, modalitatea prin care persoana care apelează a ajuns să cunoască situaţia.