Starboard susține cunoștințele operaționale în cumpărături pentru ținta SPAC

De 17 ani Jeffrey Smith, cofondatorul firmei de investiții activiste Starboard Value LP, le spune companiilor publice că el și echipa sa pot contribui la îmbunătățirea operațiunilor lor. Acum le spune același lucru companiilor private.

În această săptămână, Starboard a declarat că a strâns 360 de milioane de dolari printr-un vehicul de achiziție fără cec numit SVAC și intenționează să cumpere o afacere privată solidă, dar slab performantă în sectorul tehnologiei, sănătății, consumatorilor, industriilor, ospitalității sau divertismentului, pentru a o încorpora apoi într-un tranzacționat public.

Există deja aproape 100 de așa-numiți SPAC-uri, inclusiv investitorul activist William Ackman’s Tontine Holdings și fostul executiv al Goldman Sachs Gary Cohn și fostul manager de fonduri speculative Cliff Robbins ’CohnRobbins Holdings, care caută oferte.

Ceea ce face Starboard să iasă în evidență, a spus Smith într-un interviu, este lunga istorie a companiei de îmbunătățire a companiilor publice, cum ar fi restaurantele Darden, cu o echipă de experți.

Citeste si:  Bucharest hosts Railway Summit for Investments in Wider Black Sea Region

„Dacă o familie își plasează compania, în esență „copilul lor”, cu noi, le vom duce afacerea într-un loc mai bun”, a spus el, adăugând că el și consilierii și directorii pe care i-a recrutat la SVAC pot identifica și repara punctele slabe și pot fi un pod către piețele publice care nu ar fi existat înainte.

Starboard, care a câștigat 17 locuri în consiliul de administrație în prima jumătate a anului 2020, mai mult decât toți ceilalți activiști, a fost cunoscut că îi sperie cu apelurile sale telefonice pe șefii corporativi „nesiguri”, a recunoscut Smith.

Dar acum, a spus el, șefii companiilor private sunt flatați când sună.

„Știu că nu pot face nimic fără permisiunea lor și vor să audă ce am de spus.” După abordarea inițială, Smith spune că munca care trebuie făcută la o companie privată sau publică este adesea similară și că abordarea Starboard ar fi aceeași; în urma unui playbook testat în timp, care a ridicat randamentele la restaurantele Darden PZZA.O și Papa John’s Pizza PZZA.O.

Sursa: reuters
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close