Ceasornicarii elvețieni trec în online pentru a prezenta produse noi și a revigora vânzările

Ceasornicarii elvețieni de lux, de obicei nu mari fani ai comerțului cu amănuntul online, lansează miercuri un nou eveniment complet digital ”Ceasuri și minuni” pentru a-și prezenta ultimele produse, sperând să reînvie vânzările afectate de criza coronavirusului.
Producătorii de ceasuri de ultimă generație se bazează încă în mare măsură pe magazinele fizice pentru vânzări, dar succesul platformelor online pentru ceasuri de ocazie, precum WatchBox sau Richemont’s Watchfinder, au arătat că este posibil să vândă ceasuri de lux online.

Închiderea fabricilor și a magazinelor legate de pandemie a atins anul trecut vânzările de ceasuri elvețiene și au forțat brandurile să-și intensifice afacerea online, adesea minusculă și, în general, să regândească activitățile digitale.

Guillaume de Seynes, vicepreședinte executiv la grupul de articole de lux Hermes, a declarat pentru Reuters că unul dintre motivele pentru care afacerea ceasurilor Hermes a depășit industria anul trecut a fost că, clienții săi erau deja obișnuiți să facă cumpărături pe hermes.com.

Hermes, cunoscut pentru articole din piele, eșarfe de mătase și parfumuri, a îmbrățișat comerțul electronic mult mai devreme decât ceasornicarii clasici, lansând site-ul său tranzacțional în Statele Unite în urmă cu aproape 20 de ani.

Citeste si:  Exporturile de ceasuri elveţiene au înregistrat cea mai mare scădere trimestrială de după 2009

De Seynes a declarat că se aștepta la o recuperare puternică a vânzărilor de ceasuri ale grupului în acest an, cu tendințele actuale în linie generală cu creșterea de 28% din ultimul trimestru al anului 2020.

Rene Weber, analist la Vontobel, a estimat că pentru industria elvețiană de ceasuri aproximativ 2% din vânzări în termeni valorici au fost efectuate în prezent online, dar că, cota online a variat în funcție de marcă. Alți analiști au estimat cota online a vânzărilor la aproximativ 7% până la 9%.

Majoritatea mărcilor elvețiene de ceasuri de lux – precum Patek Philippe și Rolex – au preferat să rămână cu magazinele tradiționale fizice pentru a-și vinde produsele care pot costa zeci de mii de dolari.

Pentru Patek, vânzarea online nu este încă o opțiune, iar un test efectuat cu comercianții cu amănuntul în timpul primului blocaj a confirmat această strategie, a declarat președintele Thierry Stern pentru Reuters.

„Oamenii nu vor să cumpere un Patek online, ceasurile sunt scumpe, pierzi frumusețea, magia.”

Ceasornicarul de lux deținută de o familie vede o revenire în acest an după o scădere a vânzărilor de 20% în 2020, dar nu se așteaptă să revină încă la cifrele de vânzări din 2019. „Asta poate dura un an sau doi, a spus Stern.
Brandul a făcut unele investiții în capacitățile sale digitale, angajând personal și înființând un studio pentru a furniza prezentări de produse virtuale de înaltă calitate.

Citeste si:  Circumferinţa prea mare a taliei, factor de risc major de deces prematur

Micul brand independent H. Moser & Cie a investit, de asemenea, în tehnologia digitală înainte de târgul Watches & Wonders și a declarat că este mulțumit că aceste costuri sunt mai mici decât pentru târgurile de ceasuri fizice.

Platforma oficială Watches & Wonders www.watchesandwonders.com, care se descrie ca „cel mai mare eveniment de ceasuri care a avut loc vreodată online”, va oferi acces mass-media și comercianților cu amănuntul la prezentările susținute de cele 38 de mărci participante.

„Ar fi bine ca și consumatorii să poată participa prin intermediul platformei Watches & Wonders”, a declarat pentru Reuters co-directorul executiv al Oris, Rolf Studer.

El a spus că Oris a găsit alte modalități de a se conecta mai strâns cu clienții săi în timpul pandemiei, citând o campanie care relatează poveștile eroilor locali pe Instagram anul trecut sau o lansare a ceasului direct către comunitatea sa online prin Zoom.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner