– Conform declarațiilor de avere din 5 ianuarie, la începutul mandatului său, pe 10 iunie, ministrul turismului, Elena Udrea, a dezvăluit că are un credit contractat la BRD – Societe Generale. Inițial, conform primei declarații, suma împrumutată era de 3.287.000 euro (cu scadență în 2009), dar ulterior aceasta a fost majorată printr-o refinanțare la valoarea de 3.297.000 euro (cu scadență în 2010), coincizând cu parteneriatul dintre bancă și Ministerul Turismului pentru promovarea României.
.
Pentru a clarifica întreaga situație financiară, este important să menționăm că la începutul mandatului său ca ministru al turismului, Elena Udrea a inclus în declarația sa de avere din 5 ianuarie un credit contractat în anul 2007 cu BRD – Societe Generale, având o valoare inițială de 3.287.000 euro și o scadență stabilită pentru anul următor.
La cinci luni distanță, pe data de 10 iunie, ea a raportat o modificare semnificativă a valorii acestui credit către aceeași instituție bancară; suma împrumutată crescuse acum la 3.297.000 euro – o diferență de doar 10.000 euro – iar termenul limită se mutase pentru anul următor.
Aceasta sugerează fie o majorare și reesalonare a creditului existent fie refinanțarea acestuia; oricum ar fi fost cazul însă este puțin probabil ca un individ obișnuit să beneficieze de astfel de condiții favorabile într-o perioadă economică dificilă precum cea actuală fără o relație strâns legată cu banca respectivă.
BRD susține proiectele ministeriale
Între lunile ianuarie și iunie ale aceluiași an, activitatea Elenei Udrea ca ministru al turismului s-a dovedit extrem de prolifică; rezultatul acesteia fiind conceperea brand-ului “România – Destinația aleasă”. Pentru promovarea eficientă a acestui concept pe piața europeană s-a considerat necesară realizarea unui clip publicitar.
În scopul evitării cheltuielilor din bugetul statului român pentru producerea acestuia, Elena Udrea s-a orientat spre sponsorizări externe; astfel intervenind BRD care s-a ocupat atât cu finanțarea cât și cu producția clipurilor publicitare ce îi includ pe mari sportivi români precum Ilie Nătășeanu Nadia Comaneci și Gheorghe Hagi.
Este relevant să subliniem că BRD este parte integrantă dintr-un grup bancar francez similar celui care controlează Eurosport – Grupul TF1.
Producția spoturilor publicitare ce îi au ca protagoniști pe Hagi Nătășeanu Comaneci a fost delegată agenției oficiale ADDV Euro RSCG asociate cu BRD.
Aceste reclame vor fi difuzate prin intermediul Eurosport-ului controlat totodată tot prin capital francez după semnarea protocolului între Ministerul Turismului și bancã.
Cu câteva zile înaintea licitației destinate difuzării acestor spoturi sponsorizate de BRD-Societe Generale Elena Udrea decide modificarea criteriilor participării anunțând că anul referință pentru audiențe nu va mai fi considerat cel din anul anterior ci cel precedent acesta – adică audiența televiziunilor paneuropene va lua drept bazã datele din anul anterior celor previzionate inițial (2008).
Ministrul păstrează control asupra direcției financiare asigurându-se astfel că fondurile sunt utilizate corespunzător chiar dacă există riscuri legate de intermediari neautorizați implicati in proces.
Astfel se conturează un întreg mecanism comercial între părți românești unde actorii principali sunt Eurosport si BRD ambele având legături directe cu capital internațional francez iar costurile totale estimate pentru promovarea României ajung aproape până la suma impresionantã de 1 milion două sute mii de euros.
Continuare disponibilã in Gardian