Ancheta Parlamentară asupra Companiei Naționale de Drumuri: Plăți Ilegale de Peste 100 Milioane Euro
Contextul scandalului financiar
Recent, s-a descoperit că Compania Națională de Drumuri a efectuat plăți ilegale în valoare de peste 100 milioane euro, ceea ce a stârnit îngrijorări serioase în rândul autorităților. Senatorul Sorin Bota, membru al Partidului Social Democrat (PSD), a anunțat intenția sa de a propune crearea unei comisii care să investigheze contractele din sectorul infrastructurii, inclusiv controversatul contract cu Bechtel.
Descoperirile Curții de Conturi
Conform raportului Curții de Conturi, nereguli semnificative au fost identificate încă din anul 2005. În special, s-au constatat plăți ilegale pentru lucrări suplimentare și soluții tehnice care depășesc termenii unui contract inițial evaluat la 110 milioane euro. „Aceste fapte grave au fost confirmate prin auditurile efectuate”, a declarat senatorul Bota într-o emisiune recentă.
Obiectivele Comisiei de Anchetă
Hello! How can I assist you today?
Comisia pe care senatorul dorește să o constituie va avea ca scop investigarea neregulilor legate nu doar de Bechtel, ci și plățile către UMB Spedition. De asemenea, se va analiza modul în care sunt gestionate proiectele pe drumurile naționale DN 12, DN 13 și DN 11. „Este inacceptabil ca lucrările să fie realizate fără respectarea proiectelor aprobate”, a adăugat Bota.
Recomandările transportatorilor
Reprezentanții transportatorilor sugerează că investigația ar trebui să înceapă nu doar cu suspendarea contractului Bechtel, ci chiar din momentul semnării acestuia. Augustin Hagiu, președintele FORT (Federația Operatorilor Români de Transport), afirmă: „Este esențial să analizăm întreaga desfășurare a acestui contract pentru a înțelege amploarea problemelor.”
Propunerea legislativă pentru restructurare
În plus față de ancheta propusă, senatorul Sorin Bota lucrează la un proiect legislativ prin care se urmărește divizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România în două entități distincte: una dedicată drumurilor naționale și alta autostrăților. Această măsură ar putea contribui la o mai bună gestionare și transparență în administrarea fondurilor publice destinate infrastructurii rutiere.
Această situație subliniază necesitatea unei supravegheri mai riguroase asupra cheltuielilor publice și evidențiază provocările cu care se confruntăm în domeniul infrastructurii rutiere din România.