Aeroportul Heathrow va împiedica companiile aeriene să adauge zboruri suplimentare la programele lor în timpul sezonului de vârf de vară, într-un nou efort de a evita întreruperea călătoriilor care afectează pasagerii.
Aeroportul central a convenit cu transportatorii asupra limitelor de programare pentru a controla numărul de pasageri care se deplasează prin aeroport în timpul perioadelor cele mai aglomerate, potrivit unui document depus la coordonatorul de sloturi din Marea Britanie.
Astfel de limite, care împiedică transportatorii să adauge noi zboruri în cazul în care sloturile libere devin disponibile pe măsură ce vara avansează, sunt concepute pentru a crea un „firewall” pentru a „proteja operațiunile” aeroportului, se arată în document, mai degrabă decât pentru a „permite crearea de vârfuri suplimentare”.
Pasagerii au suferit un val de perturbări în multe aeroporturi europene anul trecut, deoarece industria s-a luptat să angajeze suficient personal după ce regulile de călătorie s-au relaxat.
Heathrow a impus vara trecută un plafon controversat asupra numărului de pasageri pentru a evita perturbările și întârzierile de ultim moment, declanșând o dispută cu transportatorii după ce le-a cerut să nu mai vândă bilete pentru zborurile care fuseseră deja programate.
Cu toate acestea, limitele de programare din această vară au fost convenite cu companiile aeriene și nu vor afecta programele planificate de acestea.
Directorul executiv al Heathrow, John Holland-Kaye, a declarat că aeroportul va fi mai aglomerat decât 2019 în unele zile din acest an, dar că se așteaptă ca operațiunile să se desfășoare fără probleme după o campanie de recrutare.
El a adăugat că limitele sloturilor au fost un „lucru normal de făcut … pentru a nu pune prea multă presiune asupra sistemului”.
Heathrow a declarat joi că numărul de pasageri a crescut de peste trei ori în 2022, ajungând la 66mn, ca urmare a eliminării restricțiilor de călătorie în primul trimestru al anului.
Acesta a declarat că această creștere a fost mai mare decât orice alt aeroport la nivel global după revenirea călătoriilor în masă, dar a recunoscut că „a fost o provocare din punct de vedere operațional”.
Aeroportul a raportat totuși o pierdere ajustată înainte de impozitare de 684 de milioane de lire sterline, în scădere de la 1,27 miliarde de lire sterline în anul precedent, când închiderea frontierelor în timpul pandemiei a sufocat călătoriile.
Heathrow a declarat că nu va plăti un dividend proprietarilor săi în 2023 și și-a reînnoit apelurile către autoritatea de reglementare în domeniul aviației pentru a-i permite să crească în continuare taxele către companiile aeriene pentru a finanța investițiile. O decizie finală privind tarifele din partea Autorității Aviației Civile este așteptată luna viitoare.
Directorul financiar Javier Echave a declarat că aeroportul se va strădui să obțină profit în acest an, dând vina pe autoritatea de reglementare pentru că nu a stabilit taxe suficient de ridicate.
Holland-Kaye a declarat, de asemenea, că aeroportul urmărește să „repornească procesul de planificare” pentru a construi o a treia pistă după ce și-a pus în așteptare proiectul de extindere controversat în 2020, pe fondul scăderii numărului de pasageri în timpul crizei Covid-19.
Directorul executiv, care va demisiona în acest an, a declarat că pandemia a întărit argumentele pentru construirea unui aeroport hub mai mare, după ce restricțiile de frontieră au tăiat pasagerii și mărfurile din Marea Britanie de la hub-urile europene rivale din Paris și Frankfurt.
O mișcare de reluare a extinderii ar relansa o dezbatere de lungă durată privind capacitatea aeroportului britanic, cu militanții pentru climă susținând că orice creștere este incompatibilă cu angajamentele Regatului Unit privind schimbările climatice.
Orice decizie de a merge mai departe și de a solicita o autorizație de planificare este încă supusă constatărilor unei revizuiri interne, care nu a fost finalizată. Holland-Kaye a declarat că Heathrow va dezvălui detalii complete în acest an.
„Am făcut unele lucrări în fundal, validând cererea, validând cazul de afaceri, doar înțelegând ce va fi nevoie pentru a relua procesul de planificare pe care l-am oprit la jumătatea drumului”.
Sursa – www.ft.com