Tesco ar putea fi nevoit să înceteze să mai folosească logo-ul Clubcard în forma sa actuală, după ce discounterul Lidl a câștigat un proces de marcă comercială împotriva băcanului britanic în legătură cu utilizarea unui cerc galben pe un pătrat albastru.
Înalta Curte din Londra a decis în favoarea lui Lidl și se așteaptă să emită un ordin judecătoresc prin care să ordone celui mai mare supermarket din Marea Britanie să înceteze să mai folosească logo-ul Clubcard, a declarat Lidl într-o declarație.
Lidl dăduse în judecată Tesco pentru încălcarea dreptului de autor, trecere în revistă și drepturi de autor, susținând că grupul a folosit un pătrat albastru cu un cerc galben centrat pentru a-și promova programul Clubcard, care era prea asemănător cu propriul său logo Lidl. Tesco a contestat cererea și a depus o cerere reconvențională împotriva Lidl, solicitând anularea unora dintre mărci și afirmând că unele dintre mărcile Lidl nu sunt valabile.
Procesul civil a evidențiat lupta acerbă pentru cota de piață între supermarketuri, în timp ce consumatorii se luptă cu criza costului vieții. Discounterii Aldi și Lidl dețin împreună 17% din piața britanică de produse alimentare, deși Tesco domină în continuare, cu o cotă de 27%. În 2015, Lidl deținea 3,5% din piața britanică și 600 de magazine, dar în 2022 avea 7,2%, cu 920 de magazine, potrivit procesului.
Discounterul german a spus: „Am cerut Tesco să-și schimbe logo-ul Clubcard, dar au refuzat, ceea ce a făcut necesară intentarea acestui proces.
„Suntem mulțumiți că instanța a fost de acord cu noi și că acum va ordona Tesco să nu mai folosească logo-ul Clubcard”.
Tesco a declarat că retailerul a fost „surprins și dezamăgit” de această decizie și că intenționează să facă apel.
Procesul civil a scos în evidență concurența acerbă pentru cota de piață între magazinele alimentare © Christopher Furlong
„Această cerere depusă de Lidl a fost doar despre culoarea și forma logo-ului Clubcard Prices”, au adăugat ei. „Hotărârea judecătorului a concluzionat că nu a existat o intenție deliberată din partea Tesco de a copia marca comercială a Lidl. Aceasta nu are niciun impact asupra programului nostru Clubcard Prices, pe care vom continua să îl administrăm exact în același mod.”
În hotărârea pronunțată miercuri, judecătoarea Joanna Smith a dat dreptate Lidl în ceea ce privește pretențiile sale de încălcare a mărcii comerciale în ceea ce privește semnul galben și albastru și, de asemenea, a dat dreptate Lidl în ceea ce privește încălcarea drepturilor de autor și trecerea de la o marcă la alta.
Cu toate acestea, ea s-a pronunțat în favoarea Tesco pentru cererea reconvențională de rea-credință în ceea ce privește sigla, respingând argumentul Lidl că Tesco a făcut acest lucru în mod deliberat.
În hotărârea sa, judecătorul a constatat că acesta nu a fost „un caz în care poziția privind copierea este marginală pe baza probelor” și „în cele din urmă, consider că copierea a fost o funcție a dorinței puternice din partea Tesco … de a opri îndepărtarea clienților aflați în dificultate financiară”.
„Altfel spus, faptul că nu a existat o intenție deliberată de a evoca în mod pozitiv Lidl nu înseamnă că designul nu a fost copiat, accentul fiind pus pe mesajul pe care un fundal albastru și galben l-ar transmite pentru campania Clubcard”, a concluzionat ea.
În cadrul procesului, Lidl a acuzat Tesco că a încercat în mod deliberat să se plimbe pe coada reputației sale de „discounter”. De asemenea, a susținut că promoția prețurilor Clubcard a fost adoptată de Tesco ca parte a unei campanii care să o ajute să concureze cu supermarketurile discounter, cum ar fi Lidl.
Tesco a apărat viguros cazul în timpul procesului și a susținut că nu există „nicio asemănare semnificativă” între semnul său „Clubcard Prices” și logo-ul Lidl.
Sursa – www.ft.com