Acțiunile Lowe’s Companies Inc. au scăzut marți, după ce retailerul de îmbunătățire a locuințelor a depășit așteptările privind profitul și vânzările pentru primul trimestru fiscal, dar și-a redus perspectivele pentru întregul an, citând cererea mai mică pentru articole discreționare.
Profitul net pentru trimestrul până la 5 mai a fost de 2,26 miliarde de dolari, sau 3,77 dolari pe acțiune, după un venit de 2,33 miliarde de dolari, sau 3,51 dolari pe acțiune, în aceeași perioadă a anului trecut. Venitul net a scăzut, în timp ce profitul pe acțiune a crescut, deoarece numărul de acțiuni în circulație utilizate pentru calcularea EPS a scăzut cu 9,8%, la 597 milioane.
Excluzând elementele nerecurente, cum ar fi un câștig din vânzarea de active, EPS ajustat de 3,67 dolari a depășit consensul FactSet de 3,44 dolari.
Vânzările totale au scăzut cu 5,5%, la 22,35 miliarde de dolari, peste consensul FactSet de 21,60 miliarde de dolari, în timp ce scăderea vânzărilor în același magazin de 4,3% a ratat așteptările pentru o scădere de 3,4%.
Costul vânzărilor a scăzut mai puțin decât vânzările, cu 5,1% la 14,82 miliarde de dolari, în timp ce marja brută s-a contractat la 33,7% de la 34,0%. Valoarea stocului de mărfuri la 5 mai a scăzut cu 3,5% față de anul trecut, la 19,52 miliarde de dolari.
Acțiunile
LOW,
-1.51%
a pierdut 1,0% înainte de deschidere, dar a redus pierderile anterioare de până la 3,4% înainte de piață.
În timpul trimestrului, Lowe’s a declarat că a cheltuit 2,1 miliarde de dolari pentru a răscumpăra 10,6 milioane de acțiuni și a plătit 633 milioane de dolari în dividende.
„Suntem mulțumiți de performanța afacerii noastre, în ciuda deflației record a lemnului și a vremii nefavorabile din primăvară”, a declarat directorul general Marvin Ellison. „Deși am înregistrat vânzări comparabile pozitive în Pro și online pentru primul trimestru, ne actualizăm perspectivele pentru întregul an pentru a reflecta cererea mai slabă decât ne așteptam din partea consumatorilor pentru achiziții discreționare.”
Pentru anul fiscal 2023, compania și-a redus intervalele de previziuni pentru EPS ajustat la 13,20 – 13,60 dolari de la 13,60 – 14,00 dolari și vânzările la 87 – 89 miliarde de dolari de la 88 – 90 miliarde de dolari. Perspectivele pentru vânzările în magazine identice au fost revizuite la o scădere de la 2% până la 4%, de la staționare până la 2%.
Între timp, estimările Wall Street pentru întregul an s-au încadrat în intervalele de îndrumare reduse, deoarece consensul FactSet pentru EPS a fost de 13,56 $. Estimarea pentru vânzări a fost de 88,36 miliarde de dolari, iar pentru vânzările în același magazin a fost o scădere de 2,2%.
Rezultatele Lowe’s au venit la mai puțin de o săptămână după ce rivalul Home Depot Inc.
HD,
-0.08%
a raportat o depășire a profitului în primul trimestru – dar vânzările au ratat așteptările. Home Depot și-a redus, de asemenea, perspectivele pentru întregul an.
Acțiunile au câștigat 2,0% de la începutul anului până luni, în timp ce acțiunile Home Depot au scăzut cu 8,0%, iar indicele S&P 500
SPX,
+0.02%
a avansat cu 9,2%.
Sursa – www.marketwatch.com