Operatorul de pariuri Superbet a cumpărat cu 350-400 mil. euro un jucător din top 3 de pe piaţa de profil din Belgia

Li­derul pieţei locale de pariuri spor­tive şi gaming, cu pre­zenţă şi în alte ţări,  grupul românesc Superbet, a cum­pă­rat Napoleon Sports & Casino, unul dintre cei mai mari trei jucători din industria de profil din Belgia. Valoarea tranzacţiei este de 350-400 mil. euro, conform datelor din piaţă ce se ba­zează pe indicatorii industriei.

Aceasa este cea mai mare tranzacţie realizată vreo­da­tă de o companie româ­neas­că peste hota­re şi totodată cel mai mare deal local din 2021, informează ZF.

Nu există multe companii româneşti cu apetit pentru tranzacţii în alte state, cele mai multe afaceri locale preferând să îşi con­centreze businessul acasă şi să se dezvolte prin forţe proprii mai degrabă decât prin achziţii.

De altfel, pentru Superbet însă, preluarea Napo­leon Sports & Casino nu este prima mutare de peste hotare, în urmă cu un an grupul pre­luând Lucky 7, companie care operează mai multe branduri pe piaţa de cazinouri şi sloturi online, fiind activă în Europa, Ame­rica de Nord şi de Sud. Chiar şi înainte com­pa­nia făcuse o serie de achiziţii, dar de mai mici dimensiuni, cum ar fi două firme de tehnologie din Croaţia, cumpărate cu peste 20 de milioane de euro în 2018.

Totuşi, expansiunea internaţională ac­ce­le­rată datează de mai puţină vreme, mai exact după ce în 2019 fondul american de in­vestiţii Blackstone a cumpărat un pachet minoritar de acţiuni în cadrul Superbet, plă­tind 175 mil. euro. Banii au fost folosiţi pen­tru a finanţa parţial dezvoltarea internaţională.

În contextul planurilor de viitor, Superbet vizează dezvoltarea la nivel global, pe o piaţă extrem de efer­ves­centă, mai ales în online. Compania este lider pe piaţa românească de profil, unde pariorii cheltuie anual 9-10 mld. euro, conform informaţiilor ZF. Spre comparaţie, toată industria alimentară românească are o valoare de 11 mld. euro.

Aşadar, Superbet nu este prezent doar în România, având operaţiuni directe şi în Polonia (din 2017), prezenţă extinsă internaţională prin brandul Lucky 7, birouri în şase ţări şi o cifră de afaceri de aproape 300 de milioane de euro în 2020. Rulajul total însă – banii încasaţi de la pariori ñ este de 5,5 mld. euro, conform datelor ZF. Cifra de afaceri reprezintă diferenţa dintre banii încasaţi şi cei plătiţi clienţilor care câştigă.

 

 

 

 

 

 

 

Sursa: Businessmagazin.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata