Pe măsură ce Financial Times actualizează metodologia Global MBA Ranking pentru a pune un accent mai mare pe preocupările de mediu, specialiștii în date se uită la obiectivele net zero ale școlilor de afaceri și la predarea despre problemele de mediu, sociale și de guvernanță (ESG). Plus sectoare favorizate pentru absolvenți și progres în carieră.
Amprenta de carbon a școlilor de afaceri este un nou criteriu de clasare MBA în 2023. Două treimi dintre școlile care au participat la procesul de clasare și-au stabilit obiective net zero în următorii 20 de ani, mai mult de jumătate dintre cele din Europa continentală plănuind să fie neutre din carbon. într-un deceniu. Dar 40% din școlile din SUA și Canada nu au nicio țintă înainte de 2050.
Orele de predare de bază MBA, inclusiv reducerea emisiilor de carbon, sunt o mică parte din cele axate pe probleme mai ample de mediu, sociale și de guvernanță (ESG). Regatul Unit și Europa continentală petrec cel mai mult timp pe ambele domenii.
Procentul orelor de predare de bază, inclusiv subiecte legate de ESG, a crescut considerabil în ultimii cinci ani – deși a scăzut ușor în SUA și Canada anul trecut. În medie, mai mult de un sfert din orele de bază din Europa și Marea Britanie sunt pe subiecte ESG.
Dintre sectoarele de angajare de top pentru absolvenții de MBA, sectorul bancar/finanțare a scăzut semnificativ în ultimii 10 ani, în timp ce numărul care lucrează în IT și telecomunicații după diploma a crescut brusc în epoca pandemiei (datele sunt pentru publicarea clasamentului, cu datele colectate în prealabil). Proporția care lucrează în categoria combinată de retail și comerț electronic a scăzut în aceeași perioadă, la fel ca și cei din sectorul produselor de larg consum.
Mai mult de jumătate dintre absolvenți erau la un nivel „profesional” înainte de absolvire, dar aceasta a scăzut la sub 15 la sută la trei ani după finalizarea acesteia, pe măsură ce cohorta s-a mutat în roluri mai înalte. În aceeași perioadă, s-a înregistrat o creștere cu 30 de puncte procentuale a celor angajați în calitate de „senior manager/executiv”.
Îmbunătățirea oportunităților de carieră, dezvoltarea personală și creșterea salariului au fost principalele motive pentru a face un MBA. Doar 15 la sută au apreciat înființarea propriei companii ca fiind o prioritate foarte mare.
Proporția de absolvenți susceptibili de a recomanda studii pentru un MBA a crescut semnificativ în 2023.
Sursa – www.ft.com