Acțiunile asiatice din luna mai au înregistrat cele mai mari ieșiri externe în ultimele 14 luni, din cauza creșterii numărului de cazuri COVID-19 din regiune și a presiunii inflaționiste în creștere, care a temperat apetitul la risc.
Datele de la bursele din Coreea de Sud, Taiwan, Filipine, Thailanda, Vietnam, Indonezia și India au arătat că străinii au vândut un total combinat de 12,05 miliarde de dolari în acțiuni regionale, cel mai mare volum din martie 2020.
„Ieșirile din mai au fost determinate de diferite motive pe diferite piețe, dar firul comun a fost reapariția COVID-19”, a declarat Manishi Raychaudhuri, strategul de acțiuni Asia-Pacific la BNP Paribas.
El a spus că piețe precum Taiwan, Thailanda și India, care s-au confruntat cu o reapariție a cazurilor de COVID-19, au fost vândute de FII în anticiparea scăderii consumului și a reducerii estimărilor câștigurilor.
Coreea de Sud a condus ieșirile, văzând vânzările nete de 7,97 miliarde de dolari luna trecută din cauza preocupărilor legate de creșterea inflației, ceea ce a întărit cererile de înăsprire monetară treptată.
Taiwanul s-a confruntat cu ieșiri în valoare de 2,1 miliarde de dolari, națiunea subtropicală având de-a face cu cea mai gravă secetă din istorie după ce nicio furtună nu a lovit direct insula anul trecut, ceea ce înseamnă mult mai puține ploi.
Acțiunile thailandeze și indiene au înregistrat vânzări nete de 1,1 miliarde dolari, respectiv 389 milioane dolari.
Ratele zilnice de infecție din India au scăzut în ultimele săptămâni, oferind speranța că o a doua săptămână devastatoare scade.
Cu toate acestea, îngrijorările persistă, deoarece doar 3% din populația țării a fost vaccinată până acum, ceea ce reprezintă cele mai mici rate din cele 10 țări cu cele mai multe cazuri de COVID-19.
Raychaudhuri, de la BNP Paribas, a declarat că se așteaptă ca fluxurile străine să se îmbunătățească selectiv pe câteva piețe asiatice în a doua jumătate a anului 2021, în special în Taiwan și Coreea de Sud.
„Coreea și Taiwanul ar trebui să beneficieze pe termen mediu, deoarece câștigurile corporative de pe ambele piețe sunt puternic determinate de revigorarea consumului global – în special pe cea din economiile dezvoltate – o tendință despre care credem că va dura probabil o vreme”, a spus el.