Firma de transport agabaritic Eastship a organizat cu succes un transport de dimensiuni record, transportând către Egipt cel mai mare utilaj presurizat construit vreodată în România. Transportul a fost efectuat cu ajutorul unor echipamente specializate și a necesitat o planificare meticuloasă din partea echipei de experți ai companiei.
Pentru proiectul de Expansiune al rafinăriei Midor din Egipt, Eastship a transportat mai multe echipamente însă acesta se evidențiază prin mărimea impresionanta.
- 80 metri lungime;
- 9 metri înălțime;
- 365 de tone greutate.
Pentru a ajunge de la fabrica la destinație echipamentul a fost transportat pe cale rutiera, fluviala si maritima. Planificarea acestui transport a durat 4 luni si a cuprins absolut toate detaliile : evaluarea detaliata a traseului, obținerea de autorizații, coordonarea furnizorilor, scheme de fixare pe trailere specializate si barje, fixarea in sine, transferul pe barja si ulterior pe vapor.
Provocările întâlnite de-a lungul transportului
Transportul celui mai mare echipament sub presiune construit vreodată în România ca parte a proiectului de extindere a rafinăriei de petrol Midor din Egipt, a fost o provocare majoră pentru echipa de la Eastship.
- Volumul și greutatea piesei
Pentru a transporta o incărcătura masivă ce cântărea 365 de tone și măsura 80 de metri lungime, cu o înălțime de 9 metri, echipa Easthip a folosit echipamente de top: trailere modulare specializate de la Goldhoffer si camioane multiple Camioane MAN cu 8X4 .
- Ruta
Una dintre cele mai mari provocări a fost găsirea unei rute potrivite . Drumurile laterale erau prea înguste și întortocheate pentru dimensiunile încărcăturii. Prin urmare cea mai buna varianta a fost traversarea orasului Oltenita.Echipa a petrecut patru luni planificând și coordonând fiecare aspect al proiectului, inclusiv obținerea autorizațiilor necesare și respectarea reglementărilor locale.
- Coordonarea cu furnizorii de diverse servicii
O altă provocare a fost asigurarea unei coordonări strânse cu peste 30 de furnizori, inclusiv furnizorii de cablu, internet și electricitate. Aceștia au fost esențiali pentru a permite transportul lin și sigur al echipamentului. Echipa a trebuit să se asigure că firele au fost mutate și că sensurile giratorii și semnele de circulație au fost demontate și reconstruite pentru a permite trecerea încărcăturii.
- Asigurarea încărcăturii
Fixarea încărcăturii este esențiala pentru a transporta in siguranță atât pentru încărcătură cat si pentru echipa ce însoțește transportul. Deși pare un pas simplu, totul se face calculat si conform unei schițe detaliate. Echipa eastship s-a ocupat atât de realizarea schițelor cat si de securizarea efectiva a încărcăturii atât pe camioane cat si pe barja si vapor.
În ciuda tuturor provocărilor, echipa de la Eastship a reușit să gestioneze fiecare aspect al acestui transport record, demonstrând încă o dată abilitățile și experiența în domeniul logisticii agabaritice. Prin eforturile depuse, membrii echipei au asigurat o livrare sigură și eficientă a încărcăturii până la destinație – Rafinăria Midor din Egipt.
Context
Rafinăria de petrol din Orientul Mijlociu (MIDOR) situată în Alexandria, Egipt, a fost supusă unei extinderi pentru a crește capacitatea de rafinare cu 60%.
Estimat la 2,3 miliarde de dolari, proiectul de extindere a crescut producția totală de la 100.000 de barili pe zi (bpd) la 160.000bpd de produs rafinat. Se preconizează că a crescut randamentul distilatului mediu și satisfacand astfel cererea internă pentru combustibil de clasă Euro V, odată cu începerea operațiunilor în 2022.
MIDOR, o companie cu acțiuni, este proprietarul și operatorul rafinăriei. Corporația Generală a Petroleumului Egiptean (EGPC) deține un interes de 78% în MIDOR, în timp ce ENPPI, PETROJET și Banca Canalului Suez dețin, respectiv, 10%, 10% și 2%.
Eastship – capital 100% românesc
EASTSHIP este o companie care are capital 100% românesc cu sedii în Constanța, Cluj-Napoca si București. Deși principala activitate este cea de Project Cargo, ceea ce presupune transportul mărfurilor care nu au dimensiuni suficient de mici pentru a intra în containere, activitatea sa nu se rezuma la asta. EASTSHIP oferă servicii de :Project management ,Transporturi speciale, mutări industriale, Servicii portuare, Brokeraj Barje si agenturare nave .
Compania EASTSHIP dispune de o flotă impresionantă formată din peste 15 capete tractor, semi trailere specializate de diferite dimensiuni și trailere modulare care însumează peste 84 de axe. În plus, compania dispune și de macarale de port și personal cu arii de specializare diverse, inclusiv electricieni, sudori și ingineri, pentru a putea gestiona cu succes fiecare detaliu al transportului terestru, maritim și fluvial. Aceștia pot oferi suport în ceea ce privește documentele vamale, studiile de traseu, analizele de pod, survey-urile, ridicările și manipulările cu ajutorul cricurilor, construcțiile de rampe, calculul de încărcare și schițele de fixare a încărcăturilor.