Netflix Inc. pune capăt afacerii DVD prin poștă care a făcut-o să devină un nume cunoscut și a doborât Blockbuster Video.
Netflix
NFLX,
+0.29%
directorii au anunțat marți după-amiază că firma va expedia ultimele sale plicuri roșii de DVD pe 29 septembrie, după 25 ani. Afacerea s-a diminuat în ultimul deceniu, de la venituri de peste 900 de milioane de dolari în 2013 la mai puțin de 150 de milioane de dolari anul trecut.
„Scopul nostru a fost întotdeauna să oferim cele mai bune servicii pentru membrii noștri, dar, pe măsură ce afacerea continuă să se micșoreze, acest lucru va deveni din ce în ce mai dificil”, a declarat co-directorul executiv Ted Sarandos într-o postare pe blog intitulată „Netflix DVD – Ultimul sezon”.
Netflix a fost lansat ca un serviciu de DVD prin poștă într-o epocă care se baza pe suporturi fizice, cum ar fi discurile, pentru a viziona emisiuni de televiziune și filme la domiciliu. Afacerea cu DVD-uri la acea vreme era dominată de Blockbuster, care se baza pe magazine de cărămidă și mortar care închiriau filme pentru câteva zile și percepeau taxe de întârziere dacă nu erau returnate la timp.
Netflix a oferit o abordare diferită, permițându-le consumatorilor să primească un anumit număr de DVD-uri prin poștă la domiciliu și să le returneze pe îndelete, ceea ce a dus în cele din urmă la dispariția Blockbuster. În cele din urmă, compania a început să se concentreze pe streamingul media direct către consumatori și a oferit mai întâi acest serviciu gratuit abonaților la DVD-uri.
Co-fondatorul și fostul director executiv Reed Hastings – care a anunțat că se retrage din această funcție în urmă cu trei luni – a decis să pivoteze de la afacerea de succes cu DVD-uri pentru a se concentra pe streaming, ceea ce nu a fost o tranziție ușoară. Când a anunțat că Netflix va separa afacerile de DVD și streaming în 2011, dublând efectiv prețul lunar pentru consumatorii care doreau ambele oferte, a devenit una dintre cele mai mari debacle din istoria Netflix, deoarece consumatorii s-au înfuriat și și-au anulat abonamentele.
Deși procesul nu a fost ușor – vă amintiți Qwikster? – viziunea lui Hastings pentru serviciile de streaming a învins, Netflix încasând anul trecut aproximativ 31,5 miliarde de dolari în venituri din abonamente de streaming, în timp ce afacerea cu DVD-uri a adunat 146 de milioane de dolari. Unele dintre cele mai mari nume din divertisment și tehnologie – Walt Disney Inc.
DIS,
+0.63%,
Apple Inc.
AAPL,
+0.75%,
Warner Bros. Discovery’s
WBD,
-1.79%
HBO și multe altele – au urmat calea Netflix și au stabilit streamingul ca fiind una dintre cele mai dominante forme de consum media.
„Acele plicuri roșii iconice au schimbat modul în care oamenii urmăreau emisiuni și filme acasă – și au deschis calea pentru trecerea la streaming”, a scris Sarandos în anunțul de marți.
Acțiunile Netflix au fost, de asemenea, un câștigător. Acțiunile au crescut cu peste 1.300% în ultimul deceniu, în timp ce indicele S&P 500
SPX,
+0.09%
a crescut cu aproximativ 167%.
Sursa – www.marketwatch.com