Consiliul Național al IMM-urilor, un nou proiect pentru persoanele vulnerabile. Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) va derula în următorii doi ani proiectul Think Social!, care are ca scop integrarea persoanelor vulnerabile pe piața muncii și reducerea sărăciei prin crearea de întreprinderi sociale în zonele urbane din Delta Dunării.
Consiliul Național al IMM-urilor, un nou proiect pentru persoanele vulnerabile
„Implementat pe parcursul a 27 de luni, în perioada august 2024 – octombrie 2026, proiectul este co-finanţat de Uniunea Europeană, prin Fondul Social European+, în cadrul Programului Educaţie şi Ocupare 2021-2027. Bugetul de 14.886.764,25 lei, din care 85% reprezintă contribuţia FSE+, asigură formarea 132 de persoane cu domiciliul regiunile Nord-Vest, Centru şi Sud-Est şi care intenţionează să înfiinţeze întreprinderi sociale în mediul urban, precum şi finanţarea planurilor de afaceri pentru 34 de întreprinderi sociale, în cadrul schemei de ajutor de minimis „Sprijin pentru înfiinţarea de întreprinderi sociale în mediul urban””, se arată într-un comunicat al Consiliului IMM-urilor.
Ce persoane sunt vizate în cadrul proiectului co-finanțat de UE
Grupul vizat de acest proiect include mai multe categorii:
- persoane aflate în căutarea unui loc de muncă,
- tineri cu vârste între 30 și 35 de ani, șomeri,
- șomeri pe termen lung,
- indivizi din grupuri defavorizate pe piața muncii,
- persoane inactive, cu domiciliul în județele din regiunile Nord-Vest, Centru și Sud-Est, care sunt interesate să înființeze întreprinderi sociale în mediul urban.
Conform informațiilor disponibile, participanții la activitățile proiectului beneficiază de acces la programe de formare de calitate, care sunt gratuite și acreditate. De asemenea, aceștia au ocazia să facă schimb de experiență cu antreprenori sociali care au obținut finanțare în proiecte similare, să primească mentorat din partea antreprenorilor cu experiență și să se bucure de transparență în procesul de acordare a finanțărilor pentru înființarea a 34 de întreprinderi sociale în zone urbane din regiunile menționate.
Sprijinul pentru crearea de noi întreprinderi sociale este concretizat printr-o campanie de informare și conștientizare în domeniul economiei sociale, selecția grupului țintă din zonele urbane ale regiunilor Nord-Vest, Centru și Sud-Est, precum și testarea acestora pentru evaluarea potențialului antreprenorial și compatibilitatea cu valorile economiei sociale. În plus, se desfășoară programe de formare antreprenorială pentru cel puțin 132 de participanți.
Suplimentar, proiectul include organizarea unui concurs de planuri de afaceri, prin care vor fi selectate 34 de planuri ce vor primi finanțare. Fiecare plan de afaceri selectat va primi o subvenție de 310.000 de lei, acordată în două tranșe egale, și va prevedea crearea a minimum patru locuri de muncă.
Totodată, vor fi furnizate servicii personalizate de consiliere în antreprenoriat social, se va asigura înființarea și funcționarea întreprinderilor care vor implementa planurile de afaceri cu sprijin de minimis, iar proiectul va monitoriza și sprijini continuu funcționarea acestor noi entități.