Google, Alphabet, intenționează să plătească 1 miliard de dolari editorilor la nivel global pentru conținutul lor în următorii trei ani, a declarat joi CEO-ul său, o mișcare care ar putea să-l ajute să câștige un grup puternic, pe fondul unui control reglementat sporit la nivel mondial.
Editorii de știri s-au luptat de mult cu cel mai popular motor de căutare pe internet din lume pentru compensare pentru utilizarea conținutului lor, grupurile media europene conducând acuzația.
CEO-ul Sundar Pichai a declarat că noul produs numit Google News Showcase va fi lansat mai întâi în Germania, unde a semnat ziare germane, inclusiv Der Spiegel, Stern, Die Zeit, și în Brazilia cu Folha de S.Paulo, Band și Infobae.
Produsul va fi lansat în Belgia, India, Olanda și alte țări. Aproximativ 200 de editori din Argentina, Australia, Marea Britanie, Brazilia, Canada și Germania s-au înscris pentru produs.
„Acest angajament financiar – cel mai mare al nostru până în prezent – va plăti editorilor să creeze și să organizeze conținut de înaltă calitate pentru un alt tip de experiență de știri online”, a spus Pichai într-o postare pe blog. Produsul, care permite editorilor să își aleagă și să-și prezinte poveștile, va fi lansat pe Google News pe dispozitivele Android și în cele din urmă pe dispozitivele Apple.
„Această abordare este distinctă de celelalte produse de știri, deoarece se bazează pe alegerile editoriale pe care editorii le fac în legătură cu poveștile pe care să le arate cititorilor și cum să le prezinte”, a spus Pichai.
Produsul se bazează pe un acord de licențiere acordat unor grupuri media din Australia, Brazilia și Germania în iunie, care a atras un răspuns călduț din partea Consiliului European al Editorilor.
Google negociază cu editorii francezi, printre cei mai asprii critici ai săi, în timp ce Australia dorește să-l oblige și pe Facebook să împartă veniturile din publicitate grupurilor media locale.
Finanțarea Google pentru organizațiile de știri a frustrat alți editori de internet, cum ar fi site-urile meteo și instrumentele de rețete, care spun că Google le-a afectat veniturile.