Vânzările producătorului auto american Ford Motor Co în China au înregistrat în iulie un declin de 6,3 la sută, fiind prima mare companie care anunţă scăderea vânzărilor pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Bloomberg.
Changan Ford Sales Co, divizia din China care se ocupă de vânzarea în statul asiatic a modelelor Ford, a anunţat că luna trecută au fost vândute 18.255 vehicule, comparativ cu 19.486 vehicule în perioada similară din 2009.
Ford, General Motors Co. şi alţi producători auto străini contau pe majorarea vânzărilor din China pentru a compensa declinul cererii în Europa şi redresarea lentă a Statelor Unite.
Producătorul auto american General Motors Co. a vândut luna trecută 176.645 vehicule în China, o creştere de 22 la sută faţă de perioada similară din 2009.
Ford Motor Co a înregistrat în trimestrul doi din 2010 o creştere de 13,04 la sută a profitului net, la 2,6 miliarde de dolari, peste aşteptările analiştilor.
În septembrie 2009, uzina Ford de la Craiova a demarat producţia utilitarei uşoare Ford Transit Connect. Grupul american Ford a devenit acţionar majoritar la Automobile Craiova în septembrie 2007, când a achiziţionat de la statul român 72,4 la sută din companie, suma plătită fiind de 57 de milioane de euro.