- Trei pentru TECHIR – TECHIR … pentru toţi !
Spre sfârşitul verii 2013, visul se materializa deja şi gama TECHIR -Skincare Face & Body, cum pompos trebuia să poarte o descriere şi în engleză, îşi căuta o linie de producţie … ‘Aici mama a fost cea care a avut o contribuţie determinantă insistând şi oferind şi soluţii practice, de altfel, ca totul să poarte amprenta locului unde s-a plămădit ideea. Şi din punct de vedere al marketingului avea dreptate, produsele de îngrijire a corpului şi pielii marca TECHIR, trebuiau fabricate în Techirghiol’ – rememorează Oana, istoria recentă.
Iniţial, sprijinul financiar, pentru lansarea afacerii, a fost acordat de părinţi. A reuşit ulterior să obţină şi o finanţare din pachetul de programe destinat IMM-urilor. Tot mama, i-a sugerat să închirieze un spaţiu adecvat pentru a-şi instala laboratorul de preparare şi producţie a cremelor TECHIR.
‘Laboratorul nostru este într-o casă, aproape de lac. Mama a zis că poate fi o afacere de familie şi din ce învăţasem în facultate mi-am dat seama că poate debuta aşa. Pe baza reţetelor create în Italia, testate şi omologate în România, am comandat parfumul în la un producător renumit din Franţa iar crema ingredientă, de bază, a fost deasemenea omologată în laboratoarele ‘Expressions Pasfumees’, din Franţa.
Ambalajele, personalizate, le-am comandat în China. În iulie-august 2013 mi s-au alăturat, în echipă, prietena şi colega mea de liceu, inginera politehnistă Adriana Cornea şi evident, marele alchimist, tânărul inginer Constantin Dicu, de-al locului, ca şi mine. Linia de producţie este una aproape empirică, cu vase, pahare berzelius şi retorte de laborator, un echipament semi-automat de îmbuteliere şi dozaj, balanţe farmaceutice, depozit şi un spaţiu frigorific.
Cam atât ! Apa sărată şi nămolul sapropelic, ingredientele de bază, ne sunt asigurate de Sanatoriul Balnear Techirghiol, unica unitate de profil care are licenţă de exploatare a celor două resurse. În rest, reţetele create în Italia se materializează în creme şi unguenţi, prin amestecuri şi combinaţii adecvate, cu adjuvanţi naturali şi ingrediente dermoreparatoare, antioxidante şi remineralizante, sub stricta supraveghere a chimistului nostru’ – spune managerul Oana Stan.
În prezent TECHIR – Skincare Face & Body produce şi comercializează, prin magazinele naturiste ByaPlant şi online, pe siteul www.icosmetice.ro,trei produse din gamă: o cremă de mâini, una de faţă şi unguentul antireumatic.
Producătorul spune că lucrează şi la o platformă proprie de distribuţie online şi că treptat va lansa în fabricaţie şi celelalte cinci componente ale gamei pentru tratarea şi întreţinere dermatologică şi corporală, produse anticelulitice şi chiar de îmbăiere.
‘TECHIR are potenţial să devină brandul oraşului-Spa Techirghiol, după modelele similare VICHY sau Dead Sea, concept nou de turism balnear pe baza căruia trebuie să se reinventeze imaginea staţiunii şi pentru asta avem în vedere lărgirea liniei de producţie şi a gamei, intrarea în bazele de tratament şi Spa-urile din România, recunoaşterea ca produs cosmetic românesc cu ingrediente de bază provenite din resurse autohtone naturale pe care să-l promovăm şi peste hotare.
Crearea acestei linii şi game cosmetice şi antireumatice are la bază identificarea tendinţei accentuate din societatea modernă de reîntoarcere la origini şi considerăm că produsele româneşti vor ocupa pe termen mediu şi lung o poziţie favorizată pe piaţă’ – şi-a explicat Oana Stan, viziunea de dezvoltare a unei afaceri cu posibil impact internaţional, gândită nu de mult de tânăra plecată la studii în Anglia şi lansată într-unul dintre cele mai mici oraşe din România.