‘- Chiar dacă reprezentanţii din turism au salutat, la început, înfiinţarea unui Minister al Turismului, ei consideră acum că aceeaşi activitate ar putea fi făcută şi cu o autoritate/oficiu, aşa cum se întâmplă în ţări ca Franţa sau Grecia, informează Evenimentul Zilei.
.
„Singurul avantaj al ministerului este că are reprezentant în guvern. Dar nici aşa nu a fost promovată nicio propunere anticriză”, explică Alin Burcea, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism şi proprietar al agenţiei Paralela 45.
Mai mult, patronii agenţiilor de turism spun că se pot economisi bani dacă se renunţă la unele birouri externe.
Numai în prima jumătate a anului trecut, pentru cele 17 oficii de turism ale României, unde lucrează 23 de angajaţi s-au cheltuit 7,79 de milioane de lei.
Ultimul birou a fost deschis chiar în toamna anului trecut, în Polonia, în cadrul unui târg. Întregul eveniment de amenajare a oficiului şi participare la târg a costat 10.000 de euro. Astfel de oficii există însă şi în ţări ca Japonia, China şi Suedia – numărul vizitatorilor din aceste regiuni nici măcar nu e inclus în statisticile oficiale.
„Cred că s-ar putea face o evaluare a acestor birouri, să se calculeze câţi turişti vin din ţările respective şi dacă se justifică aceste cheltuieli în toate ţările în care există un astfel de birou”, consideră Burcea.
„Punctul forte al promovării ar trebui să fie pe internet, dar acolo România este reprezentantă foarte slab”, e de părere Dragoş Anastasiu, patronul Eurolines.