Tronsonul de circa 40 de kilometri din Drumul Expres Craiova – Pitești care ar urma să reprezinte o variantă ocolitoare pentru Slatina și Balș şi care a tot fost promis de autorități că va fi gata până la finalul anului, deși termenul oficial de finalizare este 2022. Constructorul UMB și-ar fi luat angajamentul să termine mai devreme, având în spate un istoric de proiecte inaugurate mult înainte de termen, însă trei puncte critice de pe traseu pun în pericol deschiderea anul acesta a primului tronson de drum expres din România.
Și Asociația Pro Infrastructura se declară sceptică încă de prin luna septembrie că deschiderea traficului în decembrie ar putea avea loc, „în ciuda mobilizării exemplare a constructorului”.
Deși imaginile recente de pe șantier arată că pe mare parte din traseu deja s-au așternut toate straturile de asfalt, ba au și fost trasate marcajele, au fost montate parapetele și panourile anti-orbire, există câteva zone critice unde constructorul duce o cursă contra-cronometru pentru a le finaliza.
Drumul Expres Craiova – Pitești: Podul peste Olt și Balta Milcov, la sud de Slatina
Drumul Expres Craiova – Pitești: Podul peste Olteț la sud de Balș
Însă, un alt punct critic este Podul peste Olteț, la sud de Balș, un viaduct lung de câteva sute de metri cu 12 deschideri și cu pile care ajung și la circa 12 metri înălțime. Aici constructorul mai are mult de lucru la finalizarea podului și ridicarea ultimelor grinzi metalice la ultima deschidere.
Drumul Expres Craiova – Pitești: Subtraversarea Căii Ferate de la Găneasa
Un punct problemă este zona Găneasa, acolo unde drumul expres urmează să subtraverseze două drumuri, dar și o cale ferată. Practic, constructorul a săpat drumul expres pe sub actualele poduri pentru un drum agricol și pentru DN64, însă mai există problema căii ferate.
A fost realizat un nou segment de cale ferată în paralel cu actuala cale, iar în prezent constructorul lucrează să ridice noul pod pe noua porțiune de cale ferată, urmând ca după ce acesta va fi finalizat și noua cale ferată va fi conectată la restul rețelei feroviare, vechea porțiune de cale ferată va fi demolată și va fi excavată restul porțiunii pentru realizarea drumului expres.
În momentul de față, potrivit raportării CNAIR de pe harta proiectelor gestionaţă de CESTRIN, stadiul fizic al lucrărilor pe Tronsonul 2 din DX12 este de circa 89%, iar termenul contractual este Q2 2022.
Contractul are termen 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție, lucrările demarând în primăvara lui 2019.
Lungime: 39,85 km
Tronsonul 2 este la rândul său împărțit în două loturi: Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km
Constructor: UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct
Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)
Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în mai 2019)
Termen de finalizare: Q4 2021
În contextul CNAIR, pentru execuția Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești, vor fi realizate 34 de structuri. Acestea vor avea 869 de grinzi care presupun:
– peste 3.200 tone oțel beton,
– lungimi între 12 – 40 metri,
– înălțimi între 60 – 200 centimetri,
– peste 1.800.000 metri de toron.