Aeroportul Otopeni va avea un nou terminal. Sorin Grindeanu a adus în discuție proiectul pentru terminalul 2 al Aeroportului Otopeni, menționând că acesta este deja în atenția Guvernului Ciolacu. Premierul a subliniat că noul terminal va reprezenta un punct de referință pentru infrastructura aeroportuară din Europa, fiind descris ca o investiție de mare importanță și o realizare care va aduce beneficii pe termen lung României.
Aeroportul Otopeni va avea un nou terminal. Ciolacu: Va fi perla Europei
Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu au abordat în emisiunea lui Mihai Gâdea problema legată de modernizarea Aeroportului Otopeni, despre care jurnalistul a menționat că nu se ridică la standardele europene. Cei doi oficiali au subliniat importanța unui nou terminal, care va transforma Aeroportul Otopeni într-un hub de referință în Europa.
Marcel Ciolacu, candidat PSD la alegerile prezidențiale, a afirmat că viitorul terminal 2 de la Otopeni va fi „perla Europei”, subliniind că aceasta este o prioritate pe agenda sa de dezvoltare. Grindeanu, ministrul Transporturilor, a explicat că proiectul este deja în discuție și va aduce un salt calitativ semnificativ în infrastructura aeriană din România.
În ceea ce privește finanțarea, Sorin Grindeanu a detaliat posibilele variante, inclusiv folosirea fondurilor proprii, accesarea unui împrumut sau parteneriatul public-privat. El a punctat că această ultimă opțiune ar putea reprezenta soluția optimă pentru a accelera construcția și finalizarea proiectului în condiții favorabile.
Aeroportul Otopeni, mândria politicienilor
Premierul Marcel Ciolacu a reiterat sprijinul său pentru planurile ministrului Sorin Grindeanu, subliniind importanța adoptării unui management eficient pentru proiectul noului terminal al Aeroportului Otopeni. El a sugerat că managementul ar trebui să fie orientat către sectorul privat, chiar dacă această decizie ar putea stârni nemulțumiri. În opinia sa, sistemul de operare al aeroporturilor este externalizat în majoritatea țărilor dezvoltate, iar România ar trebui să urmeze acest model pentru a asigura performanța optimă.
Ciolacu a explicat că statul român nu ar trebui să fie implicat direct în operarea noului terminal, ci ar trebui să încredințeze această responsabilitate unei entități private specializate. Această abordare ar garanta o eficiență sporită și un standard ridicat de servicii în aeroportul modernizat, conform practicilor internaționale.
În plus, premierul a propus o legătură între noul terminal și compania aeriană națională, TAROM, susținând că terminalul 2 ar putea aduce avantaje strategice pentru companie. De asemenea, Ciolacu a exclus categoric posibilitatea desființării TAROM, subliniind că este crucială menținerea și dezvoltarea acestei companii aeriene naționale.
Sorin Grindeanu, despre pierderile financiare de la TAROM
Ministrul Sorin Grindeanu a subliniat în cadrul emisiunii că, la finalul anului 2021, TAROM se confrunta cu pierderi de aproximativ 100 de milioane de euro. În prezent, datorită măsurilor de restructurare și optimizare, compania aeriană a reușit să revină pe profit, un semn pozitiv pentru redresarea sa financiară.
Cu toate acestea, Grindeanu a subliniat că profitabilitatea actuală nu este suficientă pentru a transforma TAROM într-o companie puternică. El a evidențiat nevoia urgentă de investiții în flotă și capital, precizând că Ministerul Transporturilor este în căutarea unor soluții eficiente pentru a asigura viitorul pe termen lung al companiei.