– Agențiile imobiliare, brokerii de credite și firmele de construcții au început să își promoveze serviciile legate de programul „Prima casă” prin intermediul Google. Acestea au achiziționat cuvinte cheie precum „prima casă” în cadrul sistemului de publicitate contextuală, pentru a fi mai ușor accesibile utilizatorilor care caută informații despre acest program.
Google Trends, un instrument ce analizează volumul căutărilor pe Google pentru diverse termeni, indică o dublare a numărului persoanelor care au căutat termenul „prima casă” în intervalul iunie-iulie comparativ cu luna mai.
În urma implementării acestui program, majoritatea tranzacțiilor imobiliare se concentrează în jurul sumei de 60.000 euro, plafon stabilit de Guvern prin inițiativa „Prima casă”.
Reprezentanții agențiilor afirmă că săptămâna trecută telefoanele lor au fost inundate, clienții care așteptau o scădere a prețurilor revenind acum la interes pentru achiziții.
„A fost o creștere semnificativă din partea cumpărătorilor săptămâna trecută; toți cei care sperau la o reducere a prețurilor se grabeau acum să semneze antecontracte din teama că fondurile vor fi epuizate (Guvernul va garanta credite în valoare totală de un miliard de euro prin programul „Prima casa„).
Aproximativ 80% dintre tranzacții vizează locuințe cu prețuri între 60.000 și 70.000 euro. În rest, se vând și case mai ieftine situate pe terenuri”, a declarat Giulio Angheloiu, președintele agenției imobiliare Premier Service.
Până în prezent, Fondul de Garantare a primit doar câteva solicitări pentru credite.
Sursa: Ziarul Financiar