Transfond devine furnizor autorizat de servicii de arhivare electronică e-Arhiv@
Începând de luni, Transfond, operatorul oficial al Sistemului Electronic de Plăți (SEP), a obținut statutul de furnizor autorizat pentru serviciile de arhivare electronică e-Arhiv@, conform legislației în vigoare, respectiv Legea 135/2007 referitoare la arhivarea documentelor în format digital. Această informație a fost confirmată printr-un comunicat oficial emis de instituție.
Noul serviciu oferit include funcționalități esențiale precum arhivarea automată și manuală a documentelor electronice, opțiuni personalizate pentru stocarea acestora, precum și capacitatea de a căuta și recupera email-uri din sistemul securizat de poștă electronică.
“Introducerea acestui serviciu evidențiază din nou inovația Transfond, similar cu realizările anterioare legate de implementarea sistemului interbancar electronic. Oferim clienților noștri o soluție complet integrată care le va permite să reducă costurile într-un an plin provocări financiare,” a declarat Emil Ghizari, Director General al Transfond.
Tehnologia utilizată pentru dezvoltarea acestui serviciu provine tot din partea companiei IBM, aceeași companie care a contribuit la crearea SEP.
Acreditările necesare au fost obținute conform ordinelor emise de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) nr. 521 și 522 pe data de 8 iulie 2009.
Transfond este o companie fondată în anul 2000 care administrează SEP și are roluri importante ca administrator al sistemului SENT (casa automată de compensare), administrator tehnic al ReGIS (sistemul pentru plățile brute în timp real) sub mandatul Băncii Naționale a României (BNR), precum și operator tehnic al SaFIR (sistem dedicat depozitării și compensării operațiunilor cu titluri guvernamentale).