După ce compania Themeli a preluat șantierul și a demontat liniile de tramvai, zona a devenit aproape desolată. Pe craterele din centrul cartierului ieșean Tătărași, iarba a început să crească. Proiectul de modernizare a căii de tramvai avansează cu o viteză extrem de lentă.
„Nu este problema voastră cum decurg lucrările”
Reprezentanții firmei grecești Themeli manifestă un dispreț evident față de locuitorii orașului și autoritățile locale, continuând să ignore progresul lucrărilor zi după zi.
„Bine că veniți acum să faceți poze când muncitorii sunt în pauză. Scrieți ce doriți, oricum o faceți conform indicațiilor altora. Nu este problema voastră cum se desfășoară lucrările. Noi suntem în termen,” a declarat Cătălin Alexa, șef al punctului de lucru Iași al firmei Themeli.
Termenul limită pentru finalizare – un subiect controversat
Alexa a subliniat că data estimată pentru finalizarea proiectului nu este 15 septembrie, cum susțin autoritățile locale, ci mai degrabă 30 octombrie.
Aceste afirmații sunt contestate însă de oficialii locali care au menționat că termenul stabilit pentru terminarea lucrărilor din Tătărași este 15 septembrie, conform contractului semnat cu firma respectivă.
„Dacă ar dori cu adevărat, ar putea termina chiar până pe 15 august. Lucrează însă ineficient, cu puțini muncitori și utilaje insuficiente și într-un mod neprofesionist, ”a afirmat Maricel Ghercă, director al RATP.
În Tătărași, lucrările pe tronsonul Nicrița – Doi Băieți (2,27 km cale simpla) au început în luna aprilie a acestui an. Pentru modernizarea liniei de tramvai din această zonă, municipalitatea va cheltui aproximativ 15 milioane RON.
Un exemplu elocvent despre modul în care firma grecească gestionează proiectele din Tătărași îl reprezintă situația lucrării pe strada Nicolae Iorga; aceasta a fost demarată simultan cu cele din Tătărași și s-a finalizat acum o lună.
Sursa: Ziarul de Iasi