„Fii recunoscător că nu ești concediat” a înlocuit „Mulțumesc, ai realizat o treabă excelentă” în vocabularul angajatorilor din vremuri dificile.
O abordare mai pesimistă, dar care a câștigat popularitate recent, sugerează că cea mai mare recompensă pe care angajații o pot primi de la superiorii lor în aceste vremuri este să rămână angajați.
Epoca în care performanța era răsplătită cu bani extra și bonusuri pare să fi apus, pe măsură ce companiile caută metode de reducere a cheltuielilor. În acest context, angajatorii sunt nevoiți să găsească soluții alternative pentru a-și motiva echipele. Acestea pot varia de la un simplu „mulțumesc”, la promovări simbolice, chiar dacă acestea nu vin cu o creștere salarială, sau activități de team building organizate aproape de locul de muncă.
„Până înaintea crizei economice, piața era plină de zvonuri despre salarii exorbitante oferite de diverse companii. Aceasta genera nemulțumire printre angajați. De asemenea, existau numeroase oportunități profesionale care îi tentau pe oameni să își schimbe locul de muncă. Acum însă lucrurile s-au transformat; numărul ofertelor este în scadere și discuțiile se concentrează tot mai mult asupra concedierilor. Într-un astfel de climat economic, managerii pot motiva personalul prin metode non-financiare, ceea ce devine esențial”, afirmă Radu Mărgărit, trainer senior la compania HR Synergy.
Sursa: Evenimentul