Inovațiile de la Salonul Auto de la Frankfurt: Mazda introduce primul SUV japonez diesel cu tehnologie SCR
În cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, care va avea loc în luna septembrie, Mazda va aduce o noutate semnificativă pe piața europeană: primul său autovehicul diesel dotat cu sistemul Single Catalytic Reduction (SCR). Această tehnologie avansată va fi disponibilă exclusiv pentru clienții europeni, împreună cu versiunea facelift a popularului SUV crossover sport Mazda CX-7, programată să fie lansată începând din octombrie.
Performanțe ecologice remarcabile pentru Mazda CX-7
Sub capota modelului CX-7 se află un motor turbo diesel MZR-CD de 2.2 litri, echipat cu sistemul SCR. Această configurație promite performanțe excepționale în reducerea emisiilor poluante. Deși este un SUV generos ca spațiu interior, noul CX-7 respectă standardele Euro V privind emisiile.
Sistemul SCR și impactul său asupra emisiilor
Conform specificațiilor tehnice ale vehiculului, sistemul SCR funcționează prin purificarea gazelor de eșapament prin pulverizarea AdBlue – o soluție pe bază de uree – dintr-un rezervor special amplasat sub portbagaj. Aceasta se injectează direct în fluxul gazelor înaintea convertorului catalitic și generează o reacție chimică ce transformă aproximativ 40% dintre noxele emise în azot inofensiv.
Capacitate similară și eficiență crescută
Modelul CX-7 Diesel menține aceeași capacitate a portbagajului ca versiunea pe benzină, oferind 455 litri de spațiu util. În plus, consumul redus de AdBlue asigură că reumplerea rezervorului este necesară doar la intervalele regulate de întreținere după parcurgerea a până la 20.000 km în condiții normale.
Tendințe ecologice prezentate la Frankfurt
Pe lângă introducerea modelului CX-7 facelift, Mazda va expune diverse tehnologii prietenoase cu mediul care contribuie la creșterea sustenabilității gamei sale auto. Printre acestea se numără sistemul i-STOP destinat reducerii consumului și trenurile motrice bazate pe motoare rotative alimentate cu hidrogen.
Provocări financiare pentru Mazda Motor Corp.
La sfârșitul lunii iulie 2009, compania japoneză a raportat o pierdere netă semnificativă de 21,5 miliarde yeni (aproximativ 226 milioane dolari) pentru prima jumătate a anului din cauza scaderii vânzărilor atât pe plan intern cât și internațional și aprecierea yenului față de alte valute. Pierderea brută s-a ridicat astfel la 32,7 miliarde yeni comparativ cu profituri brute anterioare ce atingeau valoarea de 22,9 miliarde yeni în aceeași perioadă a anului precedent; vânzările au scazut drastic cu aproape 44% anual ajungând la doar 428 miliarde yeni.