Vrei să te numeri printre cei care au propria afacere, iar ideea unui restaurant este cea care ți se pare una potrivită pentru tine. Înainte de a începe să te vezi deja un nume cu greutate în domeniu, trebuie să gândești foarte bine lucrurile. În afară de faptul că trebuie să achiziționezi cele mai bune echipamente HoReCa pentru bucatarii si fast food, alcătuirea unui plan de afaceri bun nu trebuie să lipsească, iar pentru a-ți veni în ajutor avem câteva idei pentru tine, despre cum trebuie să arate acesta.
Logo
La prima vedere, nu pare ceva important, nu? Dimpotrivă, chiar contează, pentru că te ajută să ”vezi” lucrurile mai bine și simți cum totul prinde contur.
Sumar executiv
Aici trebuie să spui care este segmentul de piață pentru care ai optat, și mai ales, care va fi tolul tău. Trebuie să le arăți investitorilor care este conceptul de la care pornești, și nu uita să menționezi clar numele restaurantului, dar și locația pe care ai ales-o.
Descrierea în detaliu a companiei
În acest punct al planului de afaceri trebuie să prezinți în detaliu tot ce ține de companie: numele restaurantului, locația, date de contact, informații despre proprietar, echipa de management și multe altele.
Meniu
În sfârșit am ajuns la ceea ce te-a făcut de la bun început să cochetezi cu ideea de a-ți deschide un restaurant: meniul, unul cu adevărat special. Nu este de ajuns doar o simplă listă cu anumite preparate, ci și prețurile pe care intenționezi să le ceri pentru ele.
Stil de servire
Dacă intenționezi să deschizi un restaurant de fine-dining, atunci aici trebuie să oferi potențialilor investitori mai multe detalii despre stilul de servire, cu ce ieși în evidență în fața clienților și multe alte detalii de acest gen.
Echipa și furnizorii
Din planul de afaceri nu trebuie să lipsească informațiile despre tine și echipa cu care vrei să pornești la drum. Ierarhia de management trebuie bine detaliată, la fel și informațiile despre furnzorii cu care intenționezi să colaborezi.
Cum va arăta concret, restaurantul
Ideile tale despre cum vrei să arate restaurantul își găsesc locul aici. Vrei să ai parte de o bucătărie modernă, dotată cu multe echipamente profesionale HoReCa? Vorbește-le potențialilor investitori despre asta!
Locație
Chiar dacă până acum nu te-ai hotărât care va locația exactă a restaurantului, ai unele variante pentru aceasta. Trece-le în planul de afaceri pe care îl prezinți potențialilor investitori, și nu uita și să argumentezi de ce ai optat pentru ele.
Prezentarea pieței
Stabilește exact cine sunt cei cu care vei concura, și în special, cum vei reuși să te impui în fața lor. Explică de ce consideri că restaurantul tău poate fi unul de succes, chiar dacă poate condițiile economice nu par cele mai faborabile!
Planul de marketing și publicitatea
Ești conștient, desigur, că vei avea parte de o concurență acerbă. Prin urmare, trebuie ca în planul tău de afaceri să fie cuprinse și planurile de marketing pe care le ai în vedere atât înainte, cât și după deschidere. Dacă intenționezi să apelezi la specialiști în marketing sau relații publice care să se ocupe de aceste aspecte, menționează-i și arată și care sunt motivele care au stat la baza alegerii lor.
Lista cu colaboratori externi
Din planul de afaceri al restaurantului tău nu are voie să lipsească o listă cu toți colaboratorii externi. Nu este de ajuns doar o înșiruire a acestora, ci oferă și câteva detalii, precum serviciile pe care le vor face pentru tine, ce realizări au și de ce ai optat pentru ei și nu pentru alții.
Finanțele
Pentru această parte a planului tău de afaceri ai nevoie de un contabil foarte bun sau chiar de o firmă de contabilitate, pentru că este nevoie să oferi o viziune cât mai realistă asupra business-ului tău, și vei putea oferi potențialilor investitori estimări cât mai exacte.
Cam așa ar trebui conceput un plan de afaceri corect pentru restaurantul tău. Dacă simți că nu te descurci singur, poți apela oricând și la sprijinul unor specialiști în domeniu.