Constructorul auto român Dacia a anunțat că a vândut 171.789 de mașini în Europa în primul trimestru al anului (T1), cu 34% mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Automarket.
Cota sa de piață pe segmentul de vehicule de pasageri a crescut cu 0,8pp, ajungând la 4,6%. Marca românească a marcat astfel cea mai puternică creștere în termeni de cotă de piață dintre cele 30 incluse în clasamentul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.
Vânzările modelului Sandero, cel mai bine vândut model Dacia, au crescut cu 26,1%, ajungând la 68.318 unități. Modelul SUV Duster a înregistrat 57.660 de unități vândute, în creștere cu 23,9% față de anul precedent.
Jogger se situează pe locul al treilea în topul celor mai bine vândute modele, cu 23.330 de unități vândute în primele 3 luni ale anului. Doar 14.494 de unități ale modelului electric Dacia Spring au fost vândute în Europa.
În România, unde a vândut 13.651 de unități (+81% față de anul precedent), cota de piață a Dacia a ajuns la 33,1% – cu 9,8pp mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu o cotă de piață de 48,5%, Dacia Spring continuă să domine segmentul local al vehiculelor electrice.
Sursa – www.romania-insider.com