Nestlé a majorat prețurile aproape în cel mai rapid ritm din ultimele peste trei decenii în ultimul trimestru, dar a sacrificat doar o parte modestă din volumul vânzărilor sale, deoarece consumatorii s-au dovedit dispuși să plătească mai mult pentru alimentele și băuturile sale ambalate.
Rezultatele de marți de la cea mai mare companie alimentară din lume, ale cărei produse includ batoanele de ciocolată Aero, apa spumantă Perrier și cafeaua Nespresso, au arătat că a crescut prețurile cu o medie de aproape 10% în primele trei luni ale anului.
Creșterile istorice ale costului materiilor prime au lăsat companiile de bunuri de larg consum în dilema de a decide cât de mult din această durere financiară trebuie să transfere retailerilor și cumpărătorilor. Acțiunile Nestlé au scăzut cu aproape 8 procente în ultimul an.
Într-un impuls pentru grupul cu sediul în Elveția, așa-numita creștere internă reală (RIG) – un indicator pentru volumele de vânzări – a scăzut cu doar 0,5% în primul trimestru, o îmbunătățire notabilă față de scăderea de 2,6% din trimestrul precedent, când rezultatele au dezamăgit investitorii.
Directorul executiv Mark Schneider a declarat că Nestlé a „lucrat cu sârguință pentru a proteja volumul”. El a adăugat că majorările de preț ale Nestlé au fost „responsabile” și au ajutat compania să facă față „presiunilor continue cauzate de doi ani de inflație a costurilor”.
Îmbunătățirea trimestrială a volumului a fost condusă de produsele de nutriție pentru sugari și de dulciuri, în special de batoanele KitKat. Pe zone geografice, redresarea a fost cea mai puternică în America de Nord.
Jean-Philippe Bertschy, analist la Vontobel, a declarat că RIG „mult mai puternic decât se aștepta” va „mulțumi cu siguranță investitorii”, deoarece aceasta a fost „una dintre principalele preocupări” cu setul anterior de rezultate.
Un lot de actualizări financiare din această săptămână de la companiile de bunuri de larg consum ambalate din SUA și Europa sunt analizate pentru a afla cât de mult timp mai sunt pregătiți cumpărătorii să suporte creșteri procentuale cu două cifre ale prețului produselor populare.
Creșterile Nestlé au fost cele mai mari în diviziile sale de produse lactate și înghețată și de îngrijire a animalelor de companie, cu aproximativ 12 procente. Creșterea generală a prețurilor de 9,8% în acest trimestru a urmat unui salt de 10,1% în ultimele trei luni ale anului trecut. Creșteri de preț de o magnitudine similară au fost observate ultima dată în 1990.
Bruno Monteyne, analist la Bernstein, a declarat că cifrele Nestle au arătat că „orice bancă centrală care așteaptă o încetinire a prețurilor (la bunurile de consum) va fi dezamăgită”.
Prețurile au ajutat Nestlé să compenseze schimbul valutar nefavorabil pentru a crește vânzările cu 5,6% la 23,5 miliarde de franci elvețieni, iar cifrele mai bune decât cele prognozate au făcut ca acțiunile Nestlé să crească cu 1,5% în tranzacțiile timpurii din Zurich.
Compania și-a lăsat neschimbate previziunile privind vânzările organice anuale, marjele de profit și profiturile pe acțiune.
Sursa – www.ft.com