Veniturile din publicitate ale Google în primele luni ale anului 2023 au fost aproape de a egala rezultatele dinamice pe care le-a raportat în urmă cu un an, permițând companiei mamă Alphabet să depășească așteptările de profit de pe Wall Street și să ridice acțiunile sale cu 4 procente în tranzacțiile de marți, după piață.
Rezultatele au urmat două trimestre de dezamăgiri ale câștigurilor, deoarece agenții de publicitate s-au retras și creșterea în cloud computing a încetinit brusc. Veniturile din publicitate au scăzut cu 4 la sută în ultimele trei luni ale anului trecut, marcând doar al doilea declin trimestrial din istoria companiei.
În ultima perioadă, în schimb, veniturile totale ale Google au crescut cu 3% – sau cu 6% înainte de efectul mișcărilor valutare – la 69,8 miliarde de dolari, în timp ce profitul pe acțiune a scăzut la 1,17 dolari, de la 1,23 dolari în anul precedent. Wall Street se aștepta la venituri de 68,9 miliarde de dolari și la un profit de 1,06 dolari pe acțiune.
Afacerea de publicitate de căutare a Google a revenit la creștere, cu venituri în creștere cu 2% în trimestrul respectiv. Directorul executiv Sundar Pichai a evidențiat, de asemenea, o creștere de 28% a diviziei cloud a Google ca un semn a ceea ce el a susținut că a fost un „impuls reînnoit” în această afacere, care este pe locul trei, la distanță de Amazon și Microsoft pe piața cloud.
Înainte ca cifrele să fie publicate, acțiunile Alphabet au crescut cu 17% de la începutul anului, deoarece Big Tech a revenit în favoarea Wall Street.
Se așteaptă ca cele mai mari companii de tehnologie din SUA să producă o creștere mică, dacă există, în primul trimestru, din cauza comparațiilor dificile cu începutul puternic pe care l-au avut în 2022 și a unei încetiniri a cheltuielilor care a afectat multe părți ale afacerilor lor. Cu toate acestea, comparațiile vor fi mai puțin dificile mai târziu în cursul anului, iar investitorii de pe piața bursieră au început să se aștepte la o revenire la o creștere de două cifre.
Cele mai recente cifre au reflectat o serie de factori excepționali și modificări contabile. În ianuarie, Google a anunțat planuri de reducere a 12.000 de locuri de muncă, adică 6% din total, împreună cu o reducere a spațiului de birouri, ceea ce a dus la cheltuieli de 2,6 miliarde de dolari în primul trimestru.
De asemenea, profitul a fost stimulat de o reducere de aproape 1 miliard de dolari a costurilor de depreciere, în urma unei decizii luate în ultimul trimestru de a prelungi durata de viață utilă a echipamentelor centrelor de date ale companiei în scopuri contabile. De asemenea, Alphabet a declarat că a transferat o parte nespecificată a costurilor de remunerare a angajaților cu acțiuni din primele trei luni în trimestrele ulterioare din acest an.
În ultimul trimestru, Alphabet a adăugat 537 de lucrători, mult mai puțin decât media trimestrială de aproape 8.500 pe care a adăugat-o anul trecut, când numărul de angajați a crescut cu 22 la sută. Reducerile de locuri de muncă anunțate în ianuarie vor intra în mare parte în vigoare în al doilea trimestru, a declarat compania.
Sursa – www.ft.com