De la Tiffany la Graff, mărcile moștenite de diamante au fost atrase de multă vreme în cartierul Mayfair din Londra. În ultima vreme, totuși, disruptorii au venit cu strategii netradiționale, care includ showroom-uri discrete, doar cu programare și bijuterii la comandă. Unii elimină costurile în timp ce încearcă să ofere un raport calitate-preț. Alții se concentrează pe acreditările lor de sustenabilitate.
Compania de diamante din SUA, cultivată în laborator, Diamond Foundry își vinde diamantele direct consumatorilor prin intermediul mărcii sale Vrai, care a deschis un showroom discret la etaj în Mayfair în septembrie anul trecut. Planul este ca această fereastră pop-up să rămână aici până când se găsește un spațiu permanent. În plus, marca este disponibilă online de la magazinul universal Selfridges, iar magazinul său emblematic din Londra va începe să-l vândă până la începutul anului viitor.
Președintele Vrai, Mona Akhavi, spune că, pentru mulți clienți, acreditările de sustenabilitate ale bijutierului sunt convingătoare. „Suntem cel mai mare producător integrat vertical (în termeni de carate) din SUA și primul care a fost certificat neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, utilizând numai energie regenerabilă pentru producție”, spune ea.
Diamantele lui Vrai sunt create într-o turnătorie cu emisii zero din nord-vestul Pacificului folosind 100% hidroenergie din râul Columbia. Compania deschide și o turnătorie în Spania, motiv pentru care, spune Akhavi, primul magazin permanent european este programat să se deschidă la Madrid în această lună.
În Marea Britanie, 60% din vânzările lui Vrai sunt legate de nunți. Consumatorii își aleg propriul diamant, personalizând și personalizând piesa. Este apoi fabricat în SUA și livrat cinci până la șapte zile lucrătoare mai târziu. O mare parte din afaceri se desfășoară prin programări virtuale, iar compania funcționează în mare parte pe bază de comandă.
Spațiul londonez al lui Baunat este similar. La două străzi distanță de Vrai, nu are nicio semnalizare exterioară care să sugereze că biroul-cum-showroom înalt al mărcii din Anvers este aici. Dar, atunci, atragerea trecătorilor nu este intenția.
Brățările clasice de tenis și solitarele cu diamante, create în atelierul său din Anvers de către aurarii interni și depunătorii de diamante, sunt stocul comercial al Baunat. Inelele de logodnă reprezintă 75% din afacerea sa, ceea ce a condus la o clientelă în mare parte milenară.
Brandul digital nativ și disruptorul de bijuterii cu diamante este specializat în designul, producția, marketingul și vânzarea cu amănuntul de înaltă calitate a bijuteriilor, care se învârte în jurul valorii de diamante 100% naturale, netratate, fără conflicte.
Fiecare diamant de peste 0,30 carate este însoțit de un certificat de clasificare a diamantelor de la Institutul Gemologic al Americii sau de la Diamond High Council HRD din Anvers sau de la Institutul Internațional de Gemologie. Standardele sale etice sunt certificate de Responsible Jewellery Council.
Baunat a fost fondată de Steven Boelens și Stefaan Mouradian, doi veterani din industria diamantelor care au avut intenția să ocolească straturile lanțului de aprovizionare pentru a subcota prețul vânzătorilor convenționali de diamante de lux. „Acești clienți nu sunt pregătiți să plătească în exces pentru ineficiențe sau elemente intangibile, care nu se reflectă în produsul finit pe care îl cumpără”, spune Boelens, care este și directorul executiv al Baunat.
Clienții trec printr-un proces online prin care pot alege fiecare element, inclusiv designul tijei, greutatea în carate și forma pietrei, din colecția de bază a companiei.
Fondul de lucru al Baunat nu este blocat în stoc. În schimb, doar odată ce piesa a fost plătită, diamantul este achiziționat și creația finită este expediată din atelierul Baunat din Anvers, într-un proces care durează de obicei între 10 și 14 zile.
Când clienților li se arată dimensiunile și tăieturile pietrelor prețioase, se folosește zirconiu cubic în loc de diamante. La fel este la toate cele 12 showroom-uri ale Baunat, de la Geneva la Shanghai sau cele două programate să se deschidă anul acesta în Luxemburg și Madrid.
Acești clienți nu sunt pregătiți să plătească în exces pentru ineficiențe sau elemente intangibile, care nu se reflectă în produsul finit
Mayfair a fost, de asemenea, rampa de lansare pentru bijutierul Boochier din Hong Kong. De când a expus la târgul de design PAD în octombrie, a asigurat un comerciant cu amănuntul la Dover Street Market din apropiere, care vinde piese care combină diamante pavé cu aur de 18 carate acoperit cu email colorat. Există o gamă de 10 culori, de la roz pastel la portocaliu sau galben.
Fondatorul Boochier, Melinda Zeman, spune că 99% dintre clienți sunt femei care cumpără articole stivuibile pentru ei înșiși, cum ar fi brățarul Fruit Hoops de 10.300 USD. Provine din colecția Ties, numită așa datorită unei semnături recunoscute care seamănă cu un nod liber. Deși a fost conceput pentru a transmite vitalitatea și cultura moștenirii mixte din Ghana și China a lui Zeman, ea concluzionează că este un motiv care „sărbătorește diferitele legături care ajută la formarea identității”.
Uneori, totuși, disruptorii se pot debloca fiind prea ambițioși. Vashi, un brand de diamante fondat de Vashi Dominguez la Londra în 2017, era cunoscut pentru teatrul de retail imersiv care înconjura producția sa de bijuterii în magazin, care implică imprimare 3D, turnare, setare, lustruire și gravare.
Meșterii care lucrează la bănci și la vitrinele magazinului său emblematic Covent Garden și-au lustruit cu siguranță aspectul personalizat. Dar o extindere planificată pe Old Bond Street nu avea să se întâmple niciodată: compania și-a încetat activitatea pe 4 aprilie, când Teneo Financial Advisory a fost numit lichidator comun al Diamond Manufacturers, holdingul lui Vashi.
Sursa – www.ft.com