Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, menține în mod constant contactul direct cu consumatorii produselor sale, urmărind să identifice atât preferințele alimentare, cât și schimbările în obiceiurile gastronomice și familiale ale românilor. Sondajele pe diferite teme reprezintă un instrument eficient în identificarea acestor preferințe și obiceiuri, cum ar fi cel legat de decizia familiei cu privire la „ce mâncăm astăzi”.
Astfel, cel mai recent sondaj Nestlé realizat în parteneriat cu Itsy Bitsy și Asociația Părinților Isteți în rândul ascultătorilor săi a relevat faptul că 65% dintre familiile cu copii decid împreună cu cei mici cum va arăta meniul zilei. În 35% dintre familiile cu copii, decizia este luată de un adult, copiii nefiind atât de mult implicați.
Dimpotrivă, în aproape jumătate dintre familiile fără copii, decizia cu privire la „ce mâncăm astăzi” se ia de comun acord între membrii familiei. În alte 43% dintre familii, decizia este luată de un singur membru, iar în 6% din cazuri decizia aparține unui membru al familiei extinse, cum ar fi bunicii.
„Astfel de statistici sunt utile pentru promovarea corectă a conceptelor de nutriție echilibrată Nestlé, cum ar fi NutriPorția, o metodă care vă poate ajuta să pregătiți mese echilibrate pentru copii și întreaga familie, ținând cont de două principii esențiale: varietate și cantitate”, spune Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Nutrition Manager Nestlé South East Market.
Pe de altă parte, studiul realizat de Nestlé împreună cu agenția de cercetare de piață Masmi, a constatat că românii sunt obișnuiți să aibă două mese principale pe zi, plus o gustare. Micul dejun este consumat zilnic de 57% dintre adulți, dar totuși 1 din 10 români nu ia micul dejun. În rândul copiilor, popularitatea micului dejun este mult mai mare, 70% dintre cei peste 10 ani luând zilnic micul dejun și peste 80% dintre cei sub 9 ani luând și ei micul dejun zilnic. Cina și prânzul sunt consumate zilnic de 70% dintre români. Familiile cu copii tind să fie mai organizate în ceea ce privește momentul în care se iau mesele principale, în timp ce cele fără copii iau mesele principale mai târziu. De exemplu, familiile cu copii iau cina între orele 18-20:00, respectând mai mult recomandările nutriționale în ceea ce privește orele de masă, comparativ cu cele fără copii care iau cina adesea după ora 21:00.
Mai mult de jumătate dintre respondenți încearcă să mănânce o masă echilibrată de două până la cinci ori pe săptămână, în timp ce aproximativ un sfert dintre ei iau un prânz și/sau o cină echilibrată în fiecare zi, iar un alt sfert iau rareori o masă echilibrată.
În plus, consumul de fructe și legume nu respectă recomandările, doar puțin peste 20% dintre adulți și 30% dintre copii consumă 2-3 porții de legume sau fructe pe zi, fructele fiind alegerea cea mai populară în rândul tuturor grupurilor de vârstă studiate. Din păcate, 27% dintre adulți nu consumă zilnic legume, procent care se reflectă și la copiii de peste 10 ani, în rândul cărora 32% nu consumă zilnic legume.
6 din 10 români consideră că NutriPorția îi poate ajuta să aibă mese mai echilibrate din punct de vedere nutrițional. NutriPorția este mai mult decât o farfurie, este o metodă nutrițională care te ghidează către proporțiile potrivite din fiecare grupă de alimente pentru mesele principale ale zilei. Farfuria este împărțită în 3 părți care ghidează în așa fel încât jumătate din farfurie să fie umplută cu legume și verdețuri, un sfert cu alimente bogate în proteine, iar un sfert cu cereale/pasta/rez și alte surse de carbohidrați.
Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent în România din 1996, printre mărcile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, NESQUIK, Chocapic, KitKat®, Lion, JOE®, After Eight, MAGGI®, Purina, NAN®, GERBER®, Optifibre etc. În România, Nestlé s-a implicat, de asemenea, în inițiative de responsabilitate ecologică și socială. În ultimii 3 ani, companiile au plantat 75.000 de copaci, ceea ce va contribui la atingerea obiectivului de zero emisii nete de carbon până în 2050.
Inițiativele globale ale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat mai multe măsuri pentru a accelera progresul către obiectivele 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și de contribuție la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului „Nestlé pentru copii mai sănătoși”, extinderea inițiativei „Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de gestionare durabilă a performanțelor de mediu. Nestlé își menține poziția de lider global în industria alimentară și a băuturilor prin portofoliul său de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indexul global al Inițiativei pentru Acces la Nutriție (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor în materie de nutriție. Poziția de top ocupată de Nestlé este o recunoaștere a angajamentului său continuu față de nutriție și sănătate, precum și a angajamentului său de a contribui la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.
Nestlé pentru copii mai sănătoși
Programul „Nestlé pentru copii mai sănătoși” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care sprijină părinții și tutorii în vederea creșterii unor copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formularea de produse până la educație inovatoare și servicii de nutriție pentru un stil de viață sănătos. În România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos – SETS”, inițiat de Fundația PRAIS, precum și „Traista cu Sănătate”, sub îndrumarea Fundației Tradiții Sănătoase. Instrumentele educaționale NutriPortion și VeggiePortion, precum și cartea de rețete Nestlé pentru copii mai sănătoși, fac parte din portofoliul educațional al companiei.
Nestlé are nevoie de YOUth
Ambiția Nestlé pentru inițiativa globală pentru tineret „Nestlé needs YOUth” este de a ajuta 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care sprijină tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alianței pentru YOUth.
Nestlé pentru o lume fără deșeuri
Nestlé dorește ca produsele sale să fie nu numai mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru 2030 este un impact zero asupra mediului, concentrându-și eforturile pe reducerea emisiilor de dioxid de carbon, biodiversitate și gestionarea ambalajelor.
Sursa – www.nineoclock.ro