Un furnizor britanic de servicii de catering de lux care hrănește pariorii de la Royal Ascot la Royal Albert Hall a fost vândut unui grup de divertisment din SUA susținut de Silver Lake, care intenționează să folosească marca pentru a concura cu giganții de externalizare pentru contracte profitabile.
Operatorul de stadioane cu sediul în Los Angeles, Oak View Group, a anunțat joi preluarea Rhubarb Hospitality Collection, subliniind planurile de a lansa mai întâi oferta Rhubarb în locațiile de concerte operate de proprietarii săi și apoi de a licita pentru contracte de catering de la terți pentru alte locații.
Oak View a plătit echipei de datorie privată a managerului de active LGT din Liechtenstein cel puțin 100 milioane de lire sterline pentru a cumpăra firma de catering, potrivit persoanelor care au cunoștință de tranzacție, dar nu au specificat suma exactă.
Rhubarb a obținut contracte în ultimii ani pentru a furniza servicii de catering pentru destinații populare, inclusiv Sky Garden, care se află în vârful clădirii „Walkie Talkie” din Londra, și dezvoltarea Hudson Yards din centrul orașului New York.
Oak View va introduce serviciile Rhubarb în cele cinci arene pe care le deține în SUA și în alte cinci locații aflate în construcție, inclusiv în arena Co-Op din Manchester, care va deveni cea mai mare locație de concerte în interior din Marea Britanie atunci când se va deschide anul viitor.
Ca parte a planurilor de extindere, Oak View intenționează, de asemenea, să folosească Rhubarb pentru a construi o ofertă de catering pe piața medie care să poată concura cu giganți din domeniul externalizării, cum ar fi Compass, Sodexo și Delaware North pentru contracte.
Tim Leiweke, directorul executiv al Oak View, a declarat că el crede că Rhubarb ar putea concura cu marii subcontractori, despre care a spus că sunt „mari și greoaie și nu pot ieși din propria lor cale uneori”.
„Ei sunt doar masă în vrac, în timp ce noi mergem în pantofii clienților noștri, deoarece ne conducem propriile arene, așa că înțelegem cateringul premium, pentru că am vândut premium”, a adăugat el. În prezent, Oak View participă la licitații pentru 10 contracte mari de catering pentru terți pentru locații sportive și centre de convenții, în principal în SUA.
Șase mari subcontractanți furnizează în prezent cea mai mare parte a serviciilor de alimentație pentru locațiile sportive și muzicale din întreaga lume, oferind opțiuni de catering cu o gamă largă de opțiuni, de la standuri de concesionare la ospitalitate de lux.
„Nu numai că eu cred că Rhubarb ne oferă un avantaj competitiv, dar cred că este cel mai bun din domeniu – și asta se bazează pe 45 de ani de mâncat foarte multă mâncare de calitate superioară și de mers la foarte multe suite”, a declarat Leiweke.
Pieter-Bas Jacobse, directorul executiv al Rhubarb, a declarat că echipa de la Oak View „înțelege modelul nostru de afaceri și noi toți considerăm că cea mai bună ospitalitate de clasă este esențială pentru propunerea de valoare între locații și fanii lor”.
Marii furnizori de catering s-au sprijinit din ce în ce mai mult pe diviziile lor de sport și de agrement pentru creștere pentru a compensa o scădere a contractelor de servicii de alimentare la locul de muncă din cauza popularității muncii hibride după pandemie.
În cele șase luni până la sfârșitul lunii martie, divizia de sport și agrement a Compass a crescut mai repede decât orice altă parte a companiei, generând venituri globale de 2,1 miliarde de lire sterline, cu 45% mai mult decât în aceeași perioadă a anului precedent.
Cu toate acestea, Peter Backman, un analist din industrie, a declarat că ar putea dura ceva timp pentru a detrona marile corporații, deoarece contractele de catering tind să fie „dificile, complexe, profitabile și de foarte lungă durată”.
Sursa – www.ft.com