Monzo și-a majorat provizioanele pentru creditele neperformante de la 14 milioane de lire sterline la 101 milioane de lire sterline după ce banca digitală britanică s-a concentrat pe împrumuturi de consum și s-a extins și mai mult în buy now, pay later anul trecut.
Fintech-ul britanic a declarat miercuri că veniturile sale s-au mai mult decât dublat, ajungând la 355,6 milioane de lire sterline în anul până la sfârșitul lunii februarie, datorită ratelor mai mari ale dobânzilor la depozitele sale și a faptului că portofoliul său de împrumuturi s-a triplat la 759,7 milioane de lire sterline.
Cu toate acestea, banca a înregistrat o pierdere înainte de impozitare de 116 milioane de lire sterline în aceeași perioadă, în parte din cauza creșterii rapide a împrumuturilor care a forțat-o să își extindă provizioanele pentru potențiale credite neperformante.
Împrumuturile acordate clienților care utilizează Monzo Flex, serviciul „cumpără acum, plătește mai târziu”, pe care banca l-a lansat pentru prima dată în septembrie 2021, au crescut de șase ori, ajungând la 169,3 milioane de lire sterline, reprezentând mai mult de o cincime din portofoliul său global, comparativ cu 10% în anul precedent.
„Evident, cu un portofoliu de împrumuturi în creștere pe măsură ce mai mulți clienți iau aceste produse de la noi, pierderile de credit așteptate cresc în paralel cu aceasta”, a declarat directorul executiv TS Anil. „Cartea s-a comportat incredibil de bine pe parcursul anului trecut. Obiectivul nostru cu activitatea de creditare este de a o construi cu adevărat pe termen lung.”
Anil a declarat că banca a obținut un profit nespecificat în martie și că încă se așteaptă să atingă profitabilitatea anuală anul viitor.
Costurile cu personalul au crescut, crescând cu 35% până la 175,3 milioane de lire sterline, deoarece compania a adăugat 553 de angajați pentru a ajunge la un număr de angajați de 2.432 la sfârșitul lunii februarie.
Monzo a fost evaluată ultima dată la 4,5 miliarde de dolari în decembrie 2021, când a strâns 500 milioane de dolari într-o rundă de finanțare condusă de Abu Dhabi Growth Fund. Eticheta de preț îl plasează înaintea băncii digitale colegiale Starling, evaluată la 2,5 miliarde de dolari, dar semnificativ în spatele celor 33 miliarde de dolari pe care fintech-ul britanic Revolut le-a obținut în 2022.
De atunci, valul s-a întors împotriva companiilor cu creștere rapidă și foame de numerar. Klarna, cândva cea mai valoroasă fintech privată din Europa, și-a văzut evaluarea redusă de la 46 miliarde de dolari în iunie 2021 la mai puțin de 7 miliarde de dolari în iulie anul trecut.
Directorul executiv al Starling, Anne Boden, care a anunțat săptămâna trecută că va demisiona din funcția de director executiv al băncii pe care a fondat-o în 2014, a declarat că piața pentru ofertele publice inițiale a fost închisă și că banca va aștepta ca mediul macroeconomic să se stabilizeze înainte de a încerca să iasă la bursă.
Anil a declarat că Monzo nu are în prezent planuri pentru o ofertă publică inițială și că se concentrează pe construirea afacerii. El a spus că următorul produs pe care este probabil să îl lanseze ar fi o platformă de investiții pentru investitorii de retail care doresc să tranzacționeze acțiuni – un spațiu din ce în ce mai aglomerat, cu jucători care includ Revolut, Freetrade și Nutmeg, integrat cu Chase UK al JPMorgan.
Anil a mai spus că, deoarece banca este acum profitabilă, nu se uită în prezent la mai multe investiții, dar a spus că va aștepta să strângă mai mulți bani „la momentul potrivit” dacă va vedea o nevoie.
Monzo a dezvăluit, de asemenea, miercuri, că investigația Autorității de Conduită Financiară cu privire la potențialele încălcări ale normelor privind sistemele de combatere a spălării banilor și a criminalității financiare între octombrie 2018 și iunie 2022 a continuat.
Banca a declarat că „a continuat (a continuat) să coopereze cu FCA în ancheta lor”.
Sursa – www.ft.com