5 probleme comune ale injectoarelor de combustibil

În prezent, toate automobilele, indiferent de motorizare – benzina sau motorină – au motoare cu alimentare prin injecţie. Acestea prevăd o serie de dispozitive electromecantice care au rolul de a pulveriza combustibilul în motor, cunoscute sub numele de injectoare.

Injectoarele sunt diferite, în funcţie de cât de veche este maşina sau de tipul de motorizare pe care aceasta îl are şi corespund numărului de pistoane pe care le are motorul. În general, un injector este format din următoarele componente:

  • carcasa, care poate fi realizată din metal sau din plastic;
  • supapa, care este acţionată de un solenoid;
  • două conexiuni electrice, care permit alimentarea cu energie electrică de la alternator;
  • filtrul superior, care are rolul de a împiedica impurităţi să pătrundă în motor.

Deşi injectoarele moderne sunt foarte complexe şi computerizate, existând chiar şi semnale luminoase care să anunţe când ceva nu este în regulă cu acestea, totuşi sunt unele dintre piesele care se defectează adesea, principalul motiv fiind carburantul de proastă calitate.

În cazul în care oamenii se confruntă cu astfel de defecţiuni, aceştia pot alege să le înlocuiască sau pot apela la serviciile de reparaţii injectoare, pe care multe service-uri le oferă. Printre cele mai comune defecţiuni ale injectoarelor cu care se confruntă oamenii se regăsesc și următoarele.

     1. Injectorul este înfundat

Impuritățile care se afla carburant se adună la nivelul injectorului, ducând la înfundarea acestuia. Astfel că nu mai este posibilă trecerea combustibilului prin orificiul respectiv, iar motorul nu mai este alimentat şi maşina nu mai porneşte corect. În acest caz, rezolvarea poate fi una foarte simplă, prin demontarea şi curățarea injectorului de către un profesionist.

     2. Injectorul este murdar

Murdăria care se acumulează pe injector este formată din aditivii şi hidrocarburile din combustibil în combinaţie cu carbon, care ard, formând o crustă care împiedică fluxul normal al carburantului. Astfel că şi performanţele motorului sunt reduse. Prin urmare, acestea pot fi curățate cu ajutorul unor substanţe sau dispozitive speciale de curăţat injectoare.

      3. Nu poate fi deschisă duza de către injector

O defectare prea accentuată a injectorului, cum ar fi ruginirea sau ruperea acestuia, poate duce la imposibilitatea deschiderii supapei pentru alimentarea cu carburant. Astfel că singura soluţie în acest caz este înlocuirea injectorului defect.

     4. Injectorul a rămas blocat deschis

De asemenea, rugina poate duce şi la apariţia unor probleme cu arcul pe care îl are injectorul, ceea ce provoacă blocarea acestuia şi imposibilitatea de a se mai închide. În acest caz, carburantul nu mai este injectat, ci se scurge.

     5. Injectorul este blocat închis

Sunt şi alte probleme care pot duce la scurgerea combustibilului, ceea ce afectează performanţele motorului. Printre acestea se regăseşte şi supraîncălzirea care duce la blocarea injectorului pe modul închis.

Indiferent cu care dintre aceste situaţii se confruntă șoferii sau chiar cu alte tipuri de probleme în ceea ce priveşte buna funcţionare a autovehiculului, oamenii ar trebui să ceară părerea unui profesionist. Acesta va putea identifica corect cauza problemei, oferind cele mai bune soluţii pentru rezolvarea sa.

 

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata