Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat o nouă licitaţie pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs

Foto: cotidianul.ro
26

În ziua de miercuri 10 august din acest an, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că începe o nouă licitaţie pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs.

Din punct de vedere financiar, achiziţia celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro, la care se vor adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro, a transmis ministrul.

În afirmaţiile sale, „Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis astăzi, spre publicare în SICAP, anunţul de participare pentru acest contract finanţat prin PNRR. Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur şi rapid al pasagerilor între marile oraşe ale României”, a transmis, miercuri seara, Sorin Grindeanu.

În contextul geografic, ministrul transporturilor a precizat că rutele vizate sunt:

1. Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov

2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat

3. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi

4. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava

5. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi

6. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava

7. Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia

8. Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia

9. Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia

10. Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi

În opinia ministrului, serviciile vor fi oferite iniţial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate şi alte rute (Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia).

Astfel, aceste trenuri se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h şi vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua) şi minim 160 locuri în picioare.

Aşadar, „Achiziţia celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro la care se vor adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro”, a mai transmis ministrul.

Sursa: Digi24.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata