O presiune asupra cumpărătorilor cu buget redus a forțat retailerul american de reduceri Dollar General să își reducă previziunile de vânzări, trimițând acțiunile sale în scădere cu 20%, într-un semn al presiunilor tot mai mari din economia americană.
Lanțul de magazine cunoscut pentru bunurile la prețuri de un dolar a prezis joi o creștere netă a vânzărilor în intervalul 3,5-5% în 2023, în scădere de la o estimare anterioară între 5,5-6%.
“Previziunile noastre privind vânzările presupun că clientul nostru va rămâne sub presiune pentru restul anului”, a declarat Kelly Dilts, director financiar, într-o convorbire cu investitorii.
Perspectiva mai slabă vine în condițiile în care consumatorii americani sunt din ce în ce mai întinși de luni de inflație persistentă. Aproape o treime dintre adulții din SUA au declarat că fie “abia se descurcă”, fie “găsesc dificil să se descurce”, potrivit unui sondaj realizat la sfârșitul anului 2022, care a fost publicat săptămâna trecută de Rezerva Federală.
Inflația mai mare și economiile epuizate de pandemia de coronavirus au lovit consumatorii cu venituri mai mici, clienții de bază ai comercianților cu amănuntul, cum ar fi Dollar General. Rivalul Dollar Tree și-a redus săptămâna trecută perspectivele de profit, deoarece a declarat că cheltuielile clienților se îndepărtează de la bunurile de folosință îndelungată către alimente cu marje mai mici.
Dollar General a declarat, de asemenea, că clienții săi de bază cheltuiau mai mult pe articole esențiale cu marje reduse. În același timp, compania a raportat mai mulți clienți cu venituri mai mari care au intrat prin ușile sale.
“În timp ce am atras și păstrat un număr semnificativ de clienți cu venituri mai mari în ultimii ani, orientările noastre nu presupun un beneficiu semnificativ de schimb pentru acest an”, a declarat Dilts, referindu-se la efectele unei schimbări în profilul veniturilor clienților.
Dollar General a raportat că vânzările nete în primul trimestru care s-a încheiat la 5 mai au crescut cu 6,8% la 9,3 miliarde de dolari, ratând așteptările analiștilor pentru venituri de 9,46 miliarde de dolari, deoarece traficul de clienți a scăzut și vânzările au scăzut în categoriile de îmbrăcăminte, casă și sezoniere. Printre piedicile economice care au afectat compania s-au numărat rambursările de taxe mai mici decât se așteptau clienții, reducerile în plățile guvernamentale de asistență alimentară și vremea nefavorabilă din martie și aprilie.
“Credem că vânturile macro au avut un impact disproporționat asupra clientului nostru principal”, a declarat directorul executiv Jeff Owen. “Continuăm să observăm semne de presiune financiară tot mai mare asupra clienților noștri, deoarece aceștia caută opțiuni accesibile, inclusiv o dependență sporită de mărcile private și de articole la sau sub prețul de 1 dolar.”
Vânzările în același magazin, care elimină efectele deschiderilor de noi magazine, au crescut cu doar 1,6% în acest trimestru. Owen a declarat în cadrul unei convorbiri cu investitorii că vânzările din magazinele similare au scăzut cu 2% în aprilie, tendința slabă continuând în mai. Dollar General a redus planurile de cheltuieli de capital pentru anul fiscal și va deschide doar 990 de magazine noi în loc de 1.050, cât era planificat anterior.
Compania se așteaptă acum la o creștere a vânzărilor în același magazin de aproximativ 1-2 procente pentru anul fiscal, față de așteptările anterioare între 3 -3,5 procente. Se așteaptă ca profitul pe acțiune diluat să varieze între nicio schimbare și o scădere de 8% în acest an, comparativ cu previziunile anterioare de creștere de 4-6%.
Sursa – www.ft.com