BMW a fost forțat să își ceară scuze în China după ce a fost acuzat de discriminare la Salonul Auto Shanghai atunci când a dat înghețată gratuită.
Un videoclip de pe platforma chineză Bilibili, asemănătoare YouTube, a arătat standul Mini al constructorului auto german la expoziția de consum oferind înghețată gratuită vizitatorilor străini, dar refuzând clienții chinezi.
Campania de înghețată „a fost menită să ofere un desert dulce adulților și copiilor care vizitau expoziția”, a declarat contul Mini China într-o declarație postată ulterior pe site-ul chinez de microblogging Weibo. „Dar managementul nostru intern neglijent și eșecul personalului nostru de serviciu v-au provocat neplăceri. Ne prezentăm scuzele noastre sincere pentru asta”.
Hashtag-ul „Cabina BMW Mini acuzată de discriminare” a adunat peste 190 de milioane de vizualizări și 11.000 de discuții pe Weibo până joi după-amiază.
Salonul auto bienal este unul dintre cele mai mari evenimente automobilistice din calendarul chinezesc și o șansă pentru constructorii auto internaționali de a-și prezenta cele mai recente produse pe o piață din ce în ce mai competitivă.
Timp de ani de zile, China a fost principalul motor de profit al industriei globale, deoarece consumatorii locali căutau prestigiul de a conduce mărci internaționale.
Dar o îmbunătățire semnificativă a calității vehiculelor de la mărcile naționale și de la start-up-uri a însemnat o concurență mai acerbă, în special în domeniul în creștere rapidă al vehiculelor electrice.
Volkswagen a trimis mai mulți directori de rang înalt la expoziție, în timp ce producătorul german de automobile încearcă să oprească scăderea cotei de piață în regiunea care contribuie cel mai mult la profitul său.
Scuzele Mini nu este prima dată când mărcile globale au suferit reacții de relații publice pe piață.
Mercedes-Benz a trebuit să își ceară scuze în 2018 consumatorilor chinezi pentru o postare pe Instagram care conținea un citat din Dalai Lama, liderul spiritual tibetan, considerat un radical periculos de către Beijing.
Tesla a fost, de asemenea, criticată de presa de stat chineză după un protest al consumatorilor la standul său de la salonul auto de la Shanghai din 2021 de către proprietari care au afirmat că au probleme cu vehiculele lor. Ulterior, producătorul auto american și-a cerut scuze pentru că nu a tratat mai bine plângerile clienților.
Mărcile auto din străinătate au pierdut rapid cote de piață în favoarea rivalilor chinezi, producătorii autohtoni fiind pe cale să vândă mai multe vehicule de pasageri decât rivalii străini în 2023.
BYD, susținută de Warren Buffett, a vândut de peste trei ori mai multe unități decât a vândut Tesla în China în primul trimestru al anului.
Marca Mini a BMW a vândut 28.700 de mașini în China anul trecut, reprezentând 3,63% din totalul vânzărilor anuale ale grupului pe cea mai mare piață auto din lume.
Joint-venture-ul companiei cu Great Wall Motors urmează să înceapă să producă o versiune electrică a modelului Mini în cursul acestui an.
Sursa – www.ft.com