Aproape trei sferturi (73%) dintre comenzile primite de eMag cu ocazia Black Friday au fost expediate în primele cinci zile, în timp ce livrările în lockerele easybox au reprezentat 16% din total, arată datele companiei, publicate marţi.
Potrivit sursei citate, 62% dintre comenzile expediate în primele cinci zile au ajuns deja la clienţi, prima comandă fiind livrată chiar în ziua de Black Friday, înainte de ora 14:00.
Datele eMag relevă faptul că primele trei comenzi au fost plasate din Sibiu, Bucureşti şi Iernut, în timp ce comanda cea mai complexă a fost compusă din produse ce făceau parte din 31 de categorii diferite.
În ceea ce priveşte metodele de livrare alese, surpriza au reprezentat-o lockerele easybox, care au ajuns la o adopţie de 16% în doar un an de la lansare. Comanda ridicată cel mai repede din astfel de dulapuri a petrecut doar 22 de minute în sertarele punctului de ridicare. Până în acest moment, peste 30% din comenzile livrate în easybox au fost ridicate în primele două ore de la încărcare.
Totodată, comanda livrată cel mai repede a fost plasată în primele minute de la start şi a ajuns la destinatar, prin curier, în Bucureşti, Sectorul 2, la ora 13:41.
„Pentru a putea oferi clienţilor o experienţă de calitate de Black Friday, eMAG şi firmele de curierat partenere – Fan Courier şi Sameday – au investit, anul acesta, peste 30 de milioane de euro în centre logistice, maşini, tehnologie şi în lockerele easybox. Pe lângă livrarea prin intermediul curierilor, comenzile pot fi ridicate dintr-unul din cele 625 oficii ale Poştei Române, de la cele 250 de lockere easybox sau din showroom-urile eMAG. Având în vedere că livrările de Black Friday se vor finaliza până pe 28 noiembrie, companiile de curierat sunt pregătite pentru vârful din decembrie, luna cadourilor”, se arată în comunicatul companiei.
Retailerul eMag a înregistrat, de „Black Friday”, comenzi în valoare de peste 499 de milioane de lei şi mai mult de 10,8 milioane de vizite online. La ediţia din acest an a campaniei reducerilor peste 56.000 de clienţi au comandat pentru prima dată de la eMag, iar mai mult de 42% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul bancar, în creştere de la 34%, comparativ cu anul 2018.
Reprezentanţii companiei estimau, înaintea demarării campaniei „Black Friday” din acest an, vânzări de peste 500 de milioane de lei, numărul produselor aflate în promoţie fiind de 3,5 milioane.
Companie românească fondată în anul 2001, eMAG a devenit un lider în retailul online în România, având prezenţe în Bulgaria, Ungaria şi Polonia. Prin intermediul platformei Marketplace, eMAG aduce valoare celor peste 27.000 de selleri din toate cele patru ţări în care activează.
În 2018, veniturile grupului eMag au crescut cu 17,5%, până la 4,77 miliarde de lei, comparativ cu datele din anul precedent.