Sunt Lauly care vă scrie din Taipei. În ultimele săptămâni, am reluat legătura cu surse din lanțul de aprovizionare și am participat la apeluri privind câștigurile. Îmi pare rău să spun că starea de spirit în rândul furnizorilor în ceea ce privește electronica de consum, pilonul industriei tehnologice, este cu adevărat sumbră.
Ieri am mers la conferința de câștiguri a unui furnizor de gestionare a energiei, ai cărui clienți includ Meta, AWS și Google, precum și toate marile mărci de PC-uri.
Directorul general mi-a spus că cererea a scăzut atât de brusc în ultimul trimestru al anului 2022 încât nimeni nu se aștepta la asta. „Aproape toți clienții noștri de PC-uri ne-au cerut să nu le mai livrăm produse în octombrie, iar în decembrie, clienții noștri din centrele de date au oprit și ei brusc livrările de la noi”, a spus directorul general. „Iar acum, nici măcar nu știm dacă a ajuns la fundul sacului”.
Directorul unui producător de module termice mi-a spus că societatea sa, furnizorii săi și alții care operează în apropiere în aceeași zonă industrială din Dongguan, China, au funcționat cu toții la mai puțin de 50 % din ratele de utilizare a producției lor din ultimul trimestru al anului 2022.
Situația din industria tehnologică este complet diferită de ceea ce era acum doi sau trei ani, când companiile se grăbeau să satisfacă o cerere fără precedent, stimulată de boom-ul muncii și al învățării de la distanță. Acum, furnizorii speră că industria vehiculelor electrice și o redresare a cererii consumatorilor în a doua jumătate a anului îi vor ajuta să revină pe drumul cel bun.
Strategie augmentată
Apple a apelat la Luxshare pentru a contribui la dezvoltarea dispozitivelor sale de realitate augmentată, producătorul chinez de electronice contractuale urmând să fie principalul producător al primei generații de gadgeturi, scriu Cheng Ting-Fang și Lauly Li de la Nikkei Asia.
Luxshare a preluat dezvoltarea AR de la Pegatron, asamblatorul taiwanez de iPhone care a lucrat la acest proiect cu Apple timp de patru ani.
Foxconn, cel mai mare partener de producție al Apple, a fost însărcinat cu dezvoltarea în paralel a celei de-a doua generații de dispozitive AR ale producătorului iPhone. Apple a cerut, de asemenea, Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. și Sony să dezvolte tehnologiile cruciale de afișare micro OLED pentru dispozitive.
Participarea Luxshare la proiectul AR marchează o piatră de hotar pentru furnizorii chinezi de tehnologie. În trecut, Apple se baza pe furnizorii taiwanezi, cum ar fi Foxconn, pentru a dezvolta primele generații de noi linii de produse, în timp ce furnizorilor chinezi li se alocau comenzi mai târziu. Importanța crescândă a Luxshare pentru Apple vine, de asemenea, pe fondul tensiunilor tehnologice sporite dintre Washington și Beijing și al examinării amănunțite a propriei dependențe a Apple de lanțul său de aprovizionare din China.
Rămânerea acasă
Cea mai nouă generație de companii de tehnologie din China are mai multe șanse să se listeze acasă decât în SUA, scriu Ryan McMorrow, Sun Yu și Demetri Sevastopulo de la Financial Times.
Finanțarea internațională pentru start-up-urile chinezești s-a epuizat în 2022, împingând multe companii de tehnologie începătoare să strângă capital și să se listeze acasă în loc de Wall Street.
Investițiile în dolari în noile companii din țară au scăzut cu aproape trei sferturi anul trecut, scăzând la 19% din capitalul total investit în start-up-uri, de la 39% în 2021, potrivit noilor date ale grupului de cercetare ITJuzi.
Investitorii și fondatorii chinezi spun că tensiunile geopolitice cu SUA, precum și represiunea tehnologică a Beijingului și politica dură a lui Zero-Covid, au speriat investitorii străini. În același timp, sprijinul din ce în ce mai mare din partea guvernului chinez și sancțiunile Washingtonului au făcut, de asemenea, creșterea renminbi mai atractivă.
Decizia de a strânge dolari sau renminbi îi plasează, în general, pe antreprenorii chinezi pe două căi foarte diferite. Una dintre ele duce la companii de succes care se fac publice la New York sau în Hong Kong, în timp ce cealaltă duce de obicei la o listare la Shanghai, Shenzhen sau Beijing.
Scăderea finanțării în dolari pentru start-up-uri are loc în condițiile în care marii investitori internaționali se retrag de la a mai vărsa bani în fondurile de capital privat și de risc axate pe China. Fondurile din China au strâns doar 14 miliarde de dolari anul trecut, în scădere față de 95 miliarde de dolari în 2021, potrivit datelor Preqin.
Asia de Sud-Est a cules beneficiile economice ale deplasării lanțurilor de aprovizionare globale din China, dar regiunea se confruntă, de asemenea, cu o criză sub forma deșeurilor de plastic. Start-up-urile locale abordează problema în moduri creative, inclusiv prin transformarea acestor deșeuri în bunuri de consum, scrie Dylan Loh de la Nikkei Asia.
„În comparație cu restul lumii, Asia de Sud și de Sud-Est utilizează mai mult plastic de unică folosință datorită accesibilității și comodității sale”, a declarat Prak Kodali, CEO și cofondator al pFibre, care adoptă o altă abordare. Compania cu sediul în Singapore folosește ingrediente biodegradabile pe bază de plante pentru a produce folie flexibilă de ambalaj care imită proprietățile plasticului.
Întreprinderile ecologice de acest tip caută să promoveze o „economie circulară” care reduce sau elimină deșeurile generate de om. Dar strângerea de fonduri este o provocare într-un moment în care incertitudinile macroeconomice globale, creșterea ratelor dobânzilor și presiunile inflaționiste îi țin pe investitori pe margine. Activitatea de tranzacționare care implică companii sustenabile a scăzut cu 24% în 2022, ajungând la 159,3 miliarde de dolari, un minim al ultimilor doi ani, potrivit unui raport realizat în ianuarie de furnizorul de date financiare Refinitiv.
Este nevoie de un nou impuls
De la producătorii de cipuri și componente la asamblatorii de produse finale, furnizorii de tehnologie mizează pe industria emergentă a vehiculelor electrice pentru a compensa încetinirea severă a cererii de electronice de consum, scrie Lauly Li de la Nikkei Asia.
Foxconn, cel mai mare producător de electronice contractuale din lume, este optimist cu privire la industria EV, în timp ce Taiwan Semiconductor Manufacturing, cel mai mare producător de cipuri contractuale, spune că cererea de cipuri legate de automobile rămâne ridicată și că constrângerile de aprovizionare vor continua în acest an.
„Am petrecut recent patru luni într-o călătorie de afaceri la fabricile noastre din Dongguan, Suzhou, China”, a declarat un manager de achiziții la un producător de module termice pentru PC-uri, smartphone-uri și servere care furnizează, de asemenea, producătorul de EV-uri BYD. „Singurul lucru despre care compania noastră, furnizorii noștri și compatrioții noștri vorbesc și se simt plini de speranță în acest an sunt vehiculele electrice.”
Cu toate acestea, există un risc în a aștepta prea mult de la sectorul auto, avertizează analiștii, deoarece economia globală se luptă cu inflația, în timp ce crizele legate de costul vieții în țările majore consumă puterea de cumpărare a consumatorilor.
Sursa – www.ft.com