Apple a debutat marți, în SUA, programul său mult așteptat „cumpărați acum, plătiți mai târziu”, în timp ce gigantul tehnologic de 2,5 miliarde de dolari se extinde și mai mult în domeniul financiar, într-o provocare pentru firmele tradiționale, inclusiv Klarna și Affirm.
Producătorul iPhone a dezvăluit planurile pentru Apple Pay Later la conferința sa de dezvoltatori din iunie. După mai multe luni de întârzieri, consumatorii „selectați” din SUA vor fi invitați să utilizeze instrumentul financiar marți, a anunțat compania.
Apple Pay Later este integrat în funcția Wallet a iPhone-ului și permite utilizatorilor să plătească bunuri online și servicii în aplicații în patru plăți eșalonate pe parcursul a șase săptămâni. Împrumuturile cu dobândă zero, cu o valoare cuprinsă între 50 și 1.000 de dolari, vor fi acordate prin intermediul unei filiale deținute integral, Apple Financing.
Goldman Sachs, cu care Apple a încheiat un parteneriat pentru a-și lansa cardul de credit în 2019, va juca un rol în facilitarea Apple Pay Later, permițând accesul Apple la rețeaua Mastercard, deoarece producătorul iPhone nu are o licență pentru a emite direct acreditări de plată.
Schema prezintă „fără taxe și fără dobândă” și a fost concepută pentru a permite clienților „să ia decizii de împrumut informate și responsabile”, a declarat șefa Apple Pay, Jennifer Bailey. Serviciul va fi încorporat în sistemul de operare al iPhone, care reprezintă peste 50% din smartphone-urile din SUA, potrivit datelor de la Counterpoint Research.
Apple Pay Later calcă pe urmele Klarna, Afterpay și Affirm, pionieri ai modelului „cumpără acum, plătește mai târziu”, care au avut dificultăți în a-și păstra impulsul de odinioară pe măsură ce economia a încetinit și ratele dobânzilor au crescut.
Când Apple a anunțat planurile sale buy now, pay later, directorul executiv al Klarna, Sebastian Siemiatkowski, a numit mișcarea „o mare victorie pentru consumatorii din întreaga lume”, adăugând într-un tweet: „Plagiatul este, de asemenea, cea mai înaltă formă de lingușire”.
Impulsul continuu al Apple în domeniul financiar a atras atenția Wall Street și a autorităților de reglementare.
Directorul general al JPMorgan, Jamie Dimon, a declarat chiar înainte de anunțul Apple de anul trecut că vede Apple ca pe un concurent important pe termen lung. „Aceasta este o bancă …Dacă mutați bani, dețineți bani, gestionați bani, împrumutați bani, asta este o bancă.
„Vine multă concurență.”
Rohit Chopra, director al Biroului de protecție financiară a consumatorilor, a declarat în iulie pentru Financial Times că agenția sa „va trebui să analizeze cu mare atenție (implicațiile intrării Big Tech în acest domeniu)”. Până în prezent, Apple este singura mare companie tehnologică care a lansat un produs BNPL în SUA.
Consumatorii nu se pot înscrie încă direct pentru Apple Pay Later, dar gigantul tehnologic a declarat că va „începe să invite utilizatorii selectați să acceseze o versiune de pre-lansare a Apple Pay Later, cu planuri de a o oferi tuturor utilizatorilor eligibili în lunile următoare”.
În ultimii cinci ani, Apple a introdus o serie de servicii legate de iPhone și iPad, într-un efort de a-și reduce dependența de vânzările de hardware și de a stimula utilizatorii să rămână în cadrul ecosistemului său de produse și servicii.
Divizia de servicii care găzduiește programul de finanțare al Apple include stocarea iCloud, garanțiile și achizițiile din App Store. Aceasta a reprezentat aproximativ o cincime din veniturile Apple anul trecut, 78 miliarde de dolari, cu marje de peste 70%.
Sursa – www.ft.com