Decizia de a amâna linia feroviară de mare viteză 2 din Marea Britanie va adăuga noi costuri la proiectul asediat, potrivit unui raport al organismului de supraveghere a cheltuielilor publice, care solicită, de asemenea, reevaluarea planurilor privind stația London Euston.
Raportul Biroului Național de Audit, publicat luni, ilustrează amploarea provocării cu care se confruntă linia feroviară care leagă Londra de Birmingham și Manchester, după ani de întârzieri și depășiri de costuri.
La începutul acestei luni, miniștrii au anunțat planurile de a amâna construirea tronsonului Birmingham – Crewe al liniei, precum și a tronsonului final până la Euston în centrul Londrei, pentru a încerca să controleze costurile pe fondul inflației în creștere.
În comentariul anexat la raport, auditorii au declarat că această amânare ar permite ca cheltuielile să fie „amânate pe termen scurt” și ar permite ca stația de la Euston să fie pusă pe „o bază mai realistă și mai stabilă”.
Dar a adăugat că decizia ar duce în cele din urmă „la costuri suplimentare” și „potențial” la un proiect mai scump în ansamblu.
Costurile asociate cu întârzierea vor include oprirea și repornirea lanțurilor de aprovizionare, modificări contractuale și gestionarea site-urilor pentru mai mult timp, a declarat NAO.
Eticheta de preț a HS2 a crescut de la 33 miliarde de lire sterline în urmă cu un deceniu la până la 100 miliarde de lire sterline, iar linia a suferit reduceri ale domeniului său de aplicare în timp ce miniștrii au încercat să se ocupe de bugetul său.
Evaluarea costurilor care decurg din întârziere a venit în paralel cu un raport condamnabil privind reconstrucția stației Euston din centrul Londrei pentru a servi ca stație finală a HS2 în capitală.
Miniștrii au împerecheat planurile pentru Euston în 2020, inclusiv un design mai simplu și reducerea numărului de platforme de la 11 la 10. Dar raportul a constatat că noul plan era acum cu 400 milioane de lire sterline mai scump decât cel original.
NAO a declarat că Departamentul pentru Transport și HS2 ar trebui să folosească întârzierea de doi ani a unor părți ale proiectului pentru a „reevalua” planurile pentru stație încă o dată, având în vedere că lucrările la Euston au depășit acum bugetul de 2,2 miliarde de lire sterline, cu un cost preconizat de 4,8 miliarde de lire sterline.
„În mod clar, resetarea 2020 a designului stației nu a reușit”, a declarat Gareth Davies, controlor și auditor general la NAO.
„DfT și HS2 Ltd. nu au reușit să dezvolte un domeniu de aplicare accesibil care să fie integrat cu alte activități la Euston, în ciuda concentrării lor asupra costurilor și guvernanței de la 2020. Inflația ridicată recentă a adăugat la provocare „, a spus el.
Raportul, care a luat dovezi înainte de decizia de a întârzia proiectul, a adăugat că guvernul ar trebui să ia în considerare resetarea costurilor și a bugetului HS2 în prețurile 2023 și să analizeze dacă Trezoreria, mai degrabă decât DfT, ar trebui să absoarbă costurile creșterii inflației.
Ca răspuns la raport, DfT a declarat că a rămas angajat la HS2 „într-un mod care oferă cel mai bun raport calitate-preț pentru contribuabil”.
„Acesta este motivul pentru care am anunțat recent că vom reprograma secțiunea Euston a proiectului pentru a gestiona presiunile inflaționiste și pentru a lucra la un design accesibil pentru stație”, a adăugat acesta.
HS2 a declarat că Euston a fost „una dintre cele mai complexe părți ale … de construit”.
„Ne-am angajat să lucrăm cu DfT și cu partenerii pentru a lua în considerare recomandările raportului NAO și pentru a ne asigura că vom obține o stație la prețuri accesibile, care este potrivită pentru comunitatea locală și pentru pasageri”, a declarat.
Sursa – www.ft.com