LinkedIn închide versiunea chineză a serviciului său de rețele sociale pentru profesioniști, devenind cea mai recentă companie occidentală care închide servicii în China, pe fondul unei concurențe crescute și a unui mediu de reglementare tot mai strict.
Compania deținută de Microsoft a anunțat marți că închide InCareer, site-ul de aplicații pentru locuri de muncă redus care a înlocuit rețeaua de socializare LinkedIn localizată pe care a închis-o în 2021. La acel moment, LinkedIn a declarat că se confruntă cu un „mediu de operare semnificativ mai dificil și cerințe de conformitate mai mari”.
LinkedIn a scris pe contul său oficial WeChat marți: „Deși am făcut progrese inițiale în ultimul an, InCareer s-a confruntat cu o concurență din ce în ce mai acerbă și cu provocări macroeconomice”. Serviciul se va închide în trei luni, pe 9 august, dar compania va păstra o prezență în China pentru a ajuta grupurile locale să angajeze și să formeze angajați din afara țării, a precizat aceasta.
Spre deosebire de site-ul complet al LinkedIn, InCareer nu are un feed de socializare sau posibilitatea de a partaja postări sau articole. Platforma chineză de recrutare online Boss Zhipin și site-ul de socializare Maimai au depășit LinkedIn în China, unde a fost lansat în 2014 și a avut cândva zeci de milioane de utilizatori obișnuiți. Rivalii social media Facebook și Twitter sunt blocați în China de mai bine de un deceniu.
Un programator din biroul LinkedIn China a declarat că firma a organizat o întâlnire marți dimineața pentru a anunța angajații că reduce personalul. Persoana a spus că majoritatea echipei de codificare a fost concediată în același timp.
Directorul executiv al LinkedIn, Ryan Roslansky, a scris luni într-o scrisoare adresată angajaților că societatea va reduce 716 locuri de muncă la nivel global, inclusiv echipele de produs și de inginerie din China.
InCareer a păstrat în continuare o funcție limitată de mesagerie. Închiderea sa oferă întreprinderilor și investitorilor străini mai puține instrumente pentru a-și monitoriza operațiunile din China.
Un oficial de reglementare a declarat că LinkedIn a fost analizat cu atenție de către oficiali deoarece permitea străinilor să comunice cu angajații chinezi. „Aceasta este o problemă, deoarece autoritățile nu pot urmări conversațiile”, a declarat oficialul.
Măsura vine în contextul în care autoritățile chineze sporesc controlul asupra companiilor americane în urma unei legi de contraspionaj care pare să fi extins domeniul de aplicare al documentelor și datelor care pot fi definite ca fiind relevante pentru securitatea națională.
Luni, China a anunțat că serviciile sale de securitate de stat au percheziționat mai multe birouri ale companiei internaționale de consultanță Capvision, afirmând că grupul de consultanță a transmis informații sensibile în străinătate.
Radiodifuzorul de stat CCTV a difuzat luni seară un reportaj în profunzime, acuzând compania de consultanță că a aranjat interviuri cu experți bine-cunoscuți în domeniul politicii guvernamentale, al apărării naționale și al tehnologiei, dintre care câțiva au dezvăluit informații sensibile în timpul consultărilor.
LinkedIn este cea mai recentă dintr-o serie de companii occidentale care își reduc considerabil prezența pe piața chineză, deoarece se confruntă cu un mediu de reglementare mai dur și cu o concurență internă puternică.
Amazon a anunțat anul trecut că va închide luna viitoare magazinul său de cărți electronice din China, ieșind dintr-o sursă de vânzări cândva importantă pentru unitatea comercială Kindle.
Acest lucru a venit la o lună după ce Airbnb a decis să își închidă afacerea din China, invocând „provocări pandemice”.
Sursa – www.ft.com