Microsoft MSFT.O își va lansa marți serviciul de jocuri pe cloud Xbox, la prețul de 1 USD pentru prima lună a noilor utilizatori, într-o acțiune majoră de atragere a jucătorilor obișnuiți cu promisiunea de a tăia legăturile cu camera de zi și pe măsură ce concurența cu Sony se intensifică.
Abonații la Xbox Game Pass Ultimate, la un preț de 14,99 USD lunar, vor putea juca peste 150 de jocuri prin cloud pe consolele Xbox, dispozitivele Android și computere.
Un abonat nici măcar nu va trebui să cumpere o consolă pentru a juca jocurile, ci doar un dispozitiv Android și un controler acceptat.
Lansarea în 22 de țări, inclusiv Statele Unite și 19 țări europene, marchează o schimbare pentru Microsoft către jocurile cloud, care elimină necesitatea de hardware voluminos, dar necesită o conexiune rapidă la internet.
Noii participanți includ Google GOOGL.O, care s-a străduit să construiască o bază de fani pentru serviciul său Stadia.
„De asemenea, lucrăm cu furnizorii de servicii de Internet (furnizori de servicii de internet) din întreaga lume pentru a asigura o conexiune puternică între jucători și centrele noastre de date Azure.”
Serviciul Xbox Game Pass are peste 10 milioane de membri.
În întreaga industrie, se așteaptă ca veniturile din jocurile cloud să crească la 4,8 miliarde de dolari până în 2023 de la aproape 600 de milioane de dolari în acest an, potrivit Guilherme Fernandes, analist la firma de analiză a jocurilor Newzoo.
Abonații la serviciul cloud Xbox vor putea reda titluri de succes precum „Sea of Thieves” și „Gears 5” ca parte a taxei lunare.
Biblioteca de jocuri este văzută ca o cheie pentru titularii care doresc să-și mențină conducerea. Analiștii se așteaptă ca cererea de experiențe captivante, prin sunet și grafică mai bune, să stimuleze vânzările de console, atât Microsoft, cât și Sony vor lansa dispozitive de generația următoare în acest an.