Renault SA, grupul auto din Franța, a raportat joi pierderi nete de 3,069 miliarde de euro pentru anul 2009 și a avertizat că anul 2010 va aduce provocări suplimentare, conform Reuters. Aceste pierderi depășesc estimările analiștilor care anticipau o scădere de 2,59 miliarde de euro.
În contrast cu rezultatele din 2008, când compania a obținut un profit net de 599 milioane de euro, cifra de afaceri pentru anul trecut a scăzut cu 10,8%, ajungând la 33,172 miliarde de euro. Aceasta este sub prognoza analiștilor intervievați de Thomson Reuters care estimau o valoare similară cu cea din anul precedent (33,230 miliarde euro). Într-un comunicat oficial emis recent, Renault a menționat că în ciuda dificultăților întâmpinate în 2009 și-a îndeplinit obiectivele stabilite: a generat un flux pozitiv de numerar (2,088 miliarde euro), ceea ce i-a permis să reducă datoria netă la divizia auto până la nivelul de 5,9 miliarde euro și să-și crească cota pe piață cu o modestă valoare de 0,1%.
Pentru anul următor (2010), Renault se pregătește pentru un mediu economic dificil. Compania estimează o posibilă scădere cu până la 10% pe piața europeană comparativ cu datele din anul anterior. Carlos Ghosn, președintele grupului Renault, a declarat: „Ne vom concentra pe construirea unei structuri solide post-criză prin intensificarea activităților comerciale în Europa și extinderea gamei Entry. De asemenea ne propunem să ne consolidăm poziția pe piețele emergente și să maximizăm sinergiile existente cu Nissan.”
Obiectivul principal al constructorului auto pentru acest an este menținerea unui flux pozitiv al numerarului și continuarea reducerii datoriilor. Pentru atingerea acestor scopuri strategice sunt planificate patru măsuri esențiale: diversificarea și modernizarea ofertei prin lansarea a șase noi modele în cursul lui 2010; aprofundarea colaborării strategice cu Nissan; continuarea politicii stricte privind reducerea costurilor; precum și diminuarea efectivelor angajaților cu aproximativ 4.000 persoane în principal prin neînlocuirea celor care ies natural din sistem.
Aceste măsuri reflecta angajamentul Renault față de adaptabilitate într-un sector auto aflat într-o continuu proces evolutiv.