O femeie din California a reușit să convingă Bank of America să-i reducă dobânda la cardul de credit, generând un val de proteste online.
.
În Statele Unite, o „revoltă a debitorilor” s-a născut pe internet, inspirată de acțiunile unei șomere din California. Aceasta a reușit, printr-un „videoprotest” postat pe YouTube, să determine Bank of America (BA) să-i scadă dobânda la cardul de credit. Deși instituția financiară nu a răspuns inițial plângerilor repetate ale femeii în vârstă de 46 de ani, videoclipul ei a devenit viral și i-a adus succesul în confruntarea cu banca.
Dobânda inițială de 30% a fost redusă la 12,99% pentru Ann Minch, care s-a transformat rapid într-o figură publică apreciată atât de mass-media americană cât și de bloggeri. La cinci zile după ce protestul ei a fost postat online, banca și-a recunoscut înfrângerea printr-un comunicat simplu: „pe baza informațiilor suplimentare primite referitoare la situația financiară a clientei noastre am ajuns la o soluție amiabilă.”
Cu toate acestea, reducerea dobânzii nu s-a realizat imediat; BA a început prin scurtarea acesteia la 23,99%, iar abia după un alt mesaj video (vizionat de aproximativ 300.000 persoane în câteva zile) au acceptat cererea lui Minch pentru o dobândă mai mică. Aceasta și-a justificat solicitarea menționând că timp de 14 ani și-a achitat datoriile punctual chiar și după ce s-a confruntat cu șomajul. Cu câteva săptămâni înainte ca Minch să lanseze această mișcare online, BA refuzase deja cererile sale anterioare privind renegocierea ratei dobânzii.
.
Nemulțumirea americanilor față de băncile care profitau pe seama clienților
.
Pe măsură ce vestea despre succesul lui Ann Minch s-a răspândit, zeci alte persoane din SUA care se considerau plătitori responsabili au început să posteze mesaje similare îndreptate împotriva Bank of America dar și altor instituții financiare. Deși fiecare plângere avea particularitățile sale specifice, un sentiment comun striga din toate aceste proteste – indignarea față de faptul că băncile încearcau să-și recupereze pierderile pe seama clienților lor obișnuiți într-o perioadă economic dificil.
Integral in Gandul